قیمت دیزل ژنراتور دائم کار به چه چیزی بستگی دارد

قیمت دیزل ژنراتور دائم کار به چه چیزی بستگی دارد

عوامل متعددی هستند که بر قیمت دیزل ژنراتور دائم کار تاثیر می گذارند و در این مقاله قصد داریم برخی از این موارد را به شما معرفی کنیم.

وقتی رعد و برق خیلی نزدیک به خانه برخورد می کند و برق سوسو می زند، اولین فکر شما چیست؟ فریزر پر از گوشت؟ 

کودکانی که اگر بدون چراغ شب از خواب بیدار شوند دچار وحشت می شوند؟ تجهیزات پزشکی حیاتی؟ قطع برق هر چقدر هم که کوتاه باشد ناخوشایند است، اما در برخی شرایط می تواند گران یا حتی خطرناک باشد، به خصوص اگر قطعی طولانی مدت باشد. یک دستگاه مولد برق، با تشخیص خودکار قطعی برق و راه اندازی یک سیستم برق پشتیبان از تجهیزات، مواد غذایی و دارویی و هر چیز دیگری که به برق نیاز دارد، محافظت می کند.

 

ویژگی های دیزل ژنراتور دائم کار

دیزل ژنراتور دائم کار از موتور دیزلی و ژنراتور الکتریکی برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می کند. سوخت های مایع یا گاز طبیعی معمولا به عنوان سوخت اولیه موتور دیزلی استفاده می شود.

 در مجموع، یک موتور دیزلی بر اساس فشرده سازی هوا و سوخت کار می کند. ابتدا هوا در ژنراتور دمیده می شود تا فشرده شود. سپس سوخت مناسب به موتور دیزل تزریق می شود. 

ترکیبی از فشرده سازی هوا و تزریق و متعاقب آن سوخت به تولید گرما کمک می کند و باعث افزایش مصرف سوخت می شود. به این ترتیب مولدهای دیزلی شروع به احتراق کرده و باعث راه اندازی این دستگاه می شود. 

بنابراین دستگاه مولد برق شروع به تولید انرژی الکتریکی لازم می کند تا با توجه به نیازهای MG (بار) متصل به دیزل ژنراتور توزیع شود.

قدرت تولید برق دستگاه های مولد با هم تفاوت می کند. هرچقدر این دستگاه ها توان بالاتری داشته باشند، قیمت دیزل ژنراتور دائم کار افزایش می یابد.

راندمان تولید دیزل ژنراتور دائم کار معمولاً در شرایط بار سبک کاهش می یابد و مصرف سوخت تقریباً در سطح کامل کار می کند. بنابراین لازم است حداقل حد توان خروجی برای آن تعیین شود. حداقل حد بارگذاری یک دیزل ژنراتور دائم کار معمولاً با 30 تا 50 درصد ظرفیت تولید کل آن مطابقت دارد، که در آن محدوده عملیاتی بهینه بین 70 تا 89 درصد توان نامی آن است.

 

طرز کار دیزل ژنراتور دائم کار

دیزل ژنراتور دائم کار می تواند به طور مستقیم انرژی بار را تامین کند اما باتری ها را نیز شارژ کند. همانطور که انتظار می رود بیشتر تولید برق توسط این موتورها در باتری ها ذخیره می شود.

در این دستگاه، از یک موتور دیزلی استفاده می شود که به میله DC سیستم (DC-generator) کوپل شده است. در این استراتژی، مولد تولید برق می تواند با بار کامل کار کند که راندمان سوخت بالاتری دارد.

این مطلب را هم مطالعه کنید: قیمت دیزل ژنراتور ولوو

دستگاه مولد دائم كار زمانی راه اندازی می شود که وضعیت شارژ (SOC) باتری ها به زیر یک مقدار از پیش تعریف شده معین (سوئیچ پایین) برسد. اگر در حال کار باشد، زمانی که باتری ها تا سطح از پیش تعریف شده (سوئیچ بالا) شارژ شوند یا اگر تولید انرژی موتور بیشتر شود، متوقف می شود.

هرچه سایز دستگاه بزرگتر باشد، قیمت دیزل ژنراتور دائم کار افزایش می یابد. در مواردی که به دستگاه های بزرگتر و تولید برق بیشتر نیاز است باید بودجه بیشتری را به خرید یک دستگاه بزرگتر اختصاص دهید وگرنه بعدا مجبور می شوید دستگاه های اضافی را خریداری کنید.

 

قیمت دیزل ژنراتور دائم کار 

شمع ها و چراغ قوه ها را کنار بگذارید: یک مولد می تواند خانه شما را در طول زمان قطعی برق روشن نگه دارد. 

این دستگاه ها در اندازه های مختلف از 7 تا 38 کیلووات و با قیمت های متفاوتی در بازار موجود هستند. برای تامین برق یک آپارتمان معمولی، به یک ژنراتور آماده به کار با حدود 25000 کیلووات برق نیاز دارید.

برای استعلام دقیق قیمت دیزل ژنراتور دائم کار باید قیمت ریالی به روز رسانی شده آن را از سایت های معتبر دریافت کنید. در ایران به دلیل نوسانات بالای نرخ ارز معمولا قیمت این مولدها با بالا و پایین آمدن نرخ دلار تغییر می کند.

 

قیمت دیزل ژنراتور 30 کاوا

قیمت دیزل ژنراتور 30 کاوا نسبت به سایر مولد ها کمتر است زیرا سایز مولد کوچکتر است و به همین ترتیب مصرف سوخت آن نیز کاهش می یابد.

 

قیمت دیزل ژنراتور 40کاوا

تعیین قیمت دقیق مولد های 40 کاوا در ایران همچون سایر مولدها تحت تاثیر نوسانات ارز است، اما آنچه مسلم است مدل های چینی قیمت پائین تری نسبت به برندهای آمریکایی و ژاپنی دارند.

 

قیمت دیزل ژنراتور 10kva

این مولدها کوچکترین دستگاه های تولید برق هستند و طبیعتا به همان نسبت کمی ارزان ترند.

 

عوامل موثر در محاسبه قیمت دیزل ژنراتور 1000 کاوا تامین کننده کل خانه

در اینجا برخی عوامل تاثیرگذار بر قیمت این دستگاه ها را به شما معرفی می کنیم.

افزایش تقاضا برای خرید مولد

تقاضا برای ژنراتورهای 1000 کاوا بر اساس شرایط آب و هوایی، بازار و منطقه محل خریداری متفاوت است.

 به عنوان مثال، پس از قطعی طولانی مدت برق ناشی از طوفان، وزش باد، یا بلایای طبیعی دیگر قیمت دیزل ژنراتور 1000 کاوا افزایش می یابد، زیرا افرادی که از این قطعی ضرر دیده اند برای محافظت از خود در برابر حوادث آینده به فروشگاه ها هجوم می آورند. 

 

این مطلب را هم مطالعه کنید: لیست قیمت دیزل ژنراتور و دلایل قیمت گذاری های مختلف

 

علاوه بر این، متغیرهای مختلفی وجود دارد که هنگام شروع خرید پیدا خواهید کرد، و این انتخاب ها می توانند بر قیمت دیزل ژنراتور 1000 کاوا شما تأثیر زیادی بگذارند. 

شما باید اندازه خانه و تابلوی برق خود را بدانید تا انرژی بیشتری از آنچه نیاز دارید را خریداری نکنید. سایر گزینه ها ممکن است غیر قابل مذاکره باشند.

نوع و اندازه ژنراتور

دو نوع مولد برق را می توان برای مصارف خانگی خریداری کرد:

  • ثابت و 
  • قابل حمل. 

اکثر ژنراتورهایی که قادر به تامین انرژی کل یک خانه هستند، ثابت هستند: به طور دائم در خارج از خانه شما نصب شده و به سیستم الکتریکی شما متصل می شوند. آنها در اندازه های مختلف از 7 تا 38 کیلو وات تولید می شوند و قیمت این ژنراتورهای دائم کار نیز با هم متفاوت است.

 گزینه دیگر مولد قابل حمل است که توان آن بین 2 تا 8 کیلووات است. این مولدها ارزان‌تر هستند، اما محدود به تامین انرژی چند چراغ و لوازم خانگی می شوند - آنها مولد هایی هستند که ابتدایی‌ترین وسایل الکتریکی را در حال کار نگه می‌دارند، اما برق پشتیبان برای کل خانه را تامین نمی کنند. قیمت این ژنراتورهای پشتیبانی کوچکتر کمتر از قیمت ژنراتورهای ثابت دائم کار است.

 

جمع بندی

قیمت دیزل ژنراتور دائم کار تحت تاثیر عوامل زیادی مانند اندازه و توان مولد، خرید مستقیم از واردکننده و میزان کاوایی که دارند، می باشند. 

شرکت کاراسهند با سالها تجربه در زمینه فروش دیزل ها توانسته موتورهایی با کیفیت و با نرخ مناسب را به بازار عرضه کند.