خرید دیزل ژنراتور گازی و نکات مهم دیزل ژنراتور گازی

خرید دیزل ژنراتور گازی و نکات مهم دیزل ژنراتور گازی

دیزل ژنراتور گازی یکی از دیزل های است که طرفداران بسیاری دارد و بسیار کاربردی می باشد. دیزل ژنراتور دارای دو بخش ژنراتور و موتور است. در هنگام خرید دیزل ژنراتور گازی باید به کیلو وات، هرتز، ولتاژ و نوع فاز آن توجه بسیاری کرد.

دیزل های گازی نسبت به دیگر ژنراتورها دارای آلودگی بسیار کمی هستند برای این ژنراتورها از گاز طبیعی فشرده و cng استفاده می شود این ژنراتورها به دلیل مصرف سوخت پایین و تعمیر و نگهداری ساده و آسان دارای محبوبیت بسیار زیادی هستند.

دیزل ژنراتور گازی چیست

ژنراتور گازی یک وسیله است که در مواقع ضروری از آن برای روشنایی و دیگر کارها استفاده می شود امروزه  برای جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از قطعی برق در شبکه ها مانند مسکونی، تجاری، مراکز اداری و غیره نیاز به تولید یک سیستم پشتیبان برق اضطراری است که این دیزل می تواند یک سیستم پشتیبان برق بسیار عالی برای چنین مواقع ضروری باشد.

ژنراتور گازی  از چهار بخش اصلی به وجود آمده است که این چهار جزء اصلی شامل موتور احتراقی و سوخت گازسوز ژنراتور مولد برق و تابلو فرمان و قدرت،  شاسی نگهدارنده سیستم است مهمترین بخش این ژنراتور موتور احتراقی با سوخت گاز طبیعی است.

دیزل ها به دلیل دسترسی آسان به سوخت و آلودگی کمتر و صدای بسیار پایین و هزینه تامین سوخت بسیار کم از پرطرفدارترین دیزل ها می باشند. دیزل ژنراتورهای گازی دارای پنج برند معتبر هستند که این برند ها شامل دیزل گازسوز کاترپیلار،پرکینز ساخت انگلستان، لوول چین، کامینز، موتورسازان تبریز می باشند.

 کاربرد دیزل ژنراتور گازی

این نمونه دیزل ژنراتور دارای کاربرد های بسیار زیادی است که این کاربرد ها شامل:

کمپ صحرایی

معمولا کمپ های صحرایی نیاز به روشنایی دارند تا بتوانند اقامتگاه های خود را روشن نگه دارند و بتوانند وسایلی مانند تلویزیون، یخچال، و اینترنت و... را دارند پس استفاده از این دیزل ها برای کمپ های صحرایی بسیار ضروری است.

کارخانه های تولیدی گاز و نفت

این کارخانه ها برای تولید نفت و گازهای خود نیاز به برق دارند این دیزل ها می توانند در مواقع ضروری یک جایگزین عالی برای برق مصرفی باشند.

خرید دیزل ژنراتور گازی

دیزل ژنراتورهای گازی از کارآمد ترین و مناسب ترین و ژنراتور ها برای تولید توان الکتریکی هستند بین لکه گاز طبیعی که در این ژنراتور ها استفاده می شود دارای قیمتی بسیار ارزان و اصل و همچنین این گاز در بیشتر مناطق در دسترس می‌باشد و برای گازگیری دچار مشکل نمی شوید.

این ژنراتور ها دارای ایمنی بیشتری نسبت به بقیه دیزل ها هستند و دارای سه فاز هستند که از نشت گاز جلوگیری به عمل می آورند. این دیزل ها تنها با گاز کار می کنند و خطرات نشتی مانند نشت بنزین را ندارند و از لحاظ ایمنی بسیار بالاتر از نوع بنزینی هستند.

 

این مطلب را هم بخوانید : دیزل ژنراتور کارگاهی

 

از مزیت های دیزل ژنراتور گازی می توان به نگهداری آسان و ساده آن اشاره کرد و این  قابلیت های آن را بالا برده است و یک جایگزین بسیار عالی برای دیزل ژنراتور بنزینی می باشد. 

اجزای دیزل ژنراتور گازی

دیزل ژنراتور گازی دارای اجزای مختلفی است که این اجزا را به صورت خلاصه برای شما توضیح می دهیم:

پایه و بدنه

پایه و بدنه این دیزل ها از آهن ساخته شده  و تقریبا قطر آن براساس محل آن تغییر می کند. 

لرزه گیر

معمولا دیزل ژنراتورها دارای لرزه گیر هستند و این لرزه ها 2 عدد برای موتور و 2 عدد برای ژنراتور استفاده می شود از لرزه گیر برای برطرف کردن لرزش دیزل در هنگام کار کردن استفاده می کنند. از این لرزه گیرها برای ثابت ماندن دستگاه در یک مکان استفاده می کنند. به طور کلی استفاده از لرزه گیر برای زمانی است که دستگاه روشن می باشد و در هنگام کار نلرزد و حرکت نکند.

باطری

دیزل ژنراتورها دارای باطری می باشند که از آن برای استارت زدن و تامین برق کنترل پنل استفاده می شود.

کنترل پنل

یکی از اجزای دیزل ژنراتور کنترل پنل است که دستگاهی الکترونیکی می باشد که مرکز فرمان موتور برق گازسوز می باشد این دستگاه اعلاناتی را مانند خرابی، میزان کارکرد و وجود مشکل در دستگاه را نشان می دهند. 

کلید اضطراری

این کلید یک وسیله برای مواقع ضروری است مثلا در هنگامی که فرصتی برای خاموش کردن ژنراتور به حالت عادی وجود ندارد استفاده می شود. که در مواقع ضروری می توانید تنها با فشردن این دکمه به سریع خاموش شدن موتور برق کمک نماید. 

نکات مهم در هنگام خرید دیزل ژنراتور گازی

برند دیزل ژنراتور یکی از اصلی ترین مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید معمولا ژنراتورها را با برند آن می شناسند مثلا اگر یک دیزل ژنراتور از برند ولوو باشد آن را با نام دیزل ژنراتور ولوو پنتا می شناسند.

میزان مصرف سوخت یکی دیگر از مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید معمولا مصرف میزان سوخت دیزل به توان و قدرت آن بستگی دارد برای اطلاع پیدا کردن از میزان مصرف سوخت می توانید از جدول مصرف سوخت ژنراتور ها استفاده کنید.  در این جدول معمولاً توان و میزان بار دیزل ژنراتور ها و محاسبه و میزان مصرف سوخت آن ها به طور کلی محاسبه شده است اگر مصرف سوخت دیزل ها در برابر توانی که برای ما مصرف می کنند کمتر باشد پس دیزل دارای صرفه جویی اقتصادی است و یک گزینه بسیار عالی برای شما می باشد.

یکی دیگر از نکات مهم که برای خرید دیزل ژنراتور در نظر بگیرید توان دیزل ژنراتور است که برای آشنایی با توان این در دیزل ها می توانید از کارشناسان مربوطه راهنمایی های لازم را دریافت کنید اگر شما یک دیزل ژنراتور را انتخاب کنید که نتواند توان مورد نظر شما را تامین کند پس این ژنراتور هیچ کاربرد مفید برای شما نخواهد داشت و تنها هزینه بالایی را صرف خرید آن می کنید.

جمع بندی

در متن بالا شما را با دیزل ژنراتور گازی آشنا کردیم این دیزل دارای ویژگی های بسیار زیادی است و می تواند با صرف مصرف سوخت پایین نیاز شما را  را در هنگام قطعی برق به خوبی برطرف نماید.