مشخصات و قیمت دیزل ژنراتور کارگاهی

مشخصات و قیمت دیزل ژنراتور کارگاهی

دیزل ژنراتور کارگاهی یکی از مولدهای بسیار پر کاربرد است. قطع شدن برق یک موضوع بسیار ناخوشایند است و می‌تواند برای همه نگران کننده باشد. البته  واضح است که  تقریبا این روزها تمام لوازم با برق کار می‌کنند و احتیاج زیادی به برق وجود دارد.

کاربرد دیزل ژنراتور کارگاهی

اگرچه تامین برق برای همه ضرورت زیادی دارد، ولی مراکزی می‌باشند که برق برای آنها یک موضوع حیاتی است و به جهت تامین آن اقدام به روش‌های گوناگونی مانند خرید یک دیزل ژنراتور کارگاهی می‌نمایند. 

بنابراین مراکز زیادی مثل کارگاه‌ها و مراکز درمانی و همچنین کارخانجات، پمپ بنزین ها و کسب و کار های دیگری هستند که به برق احتیاج دارند و نیاز است همیشه یک برق اظطراری داشته باشند و در موقع قطع شدن جریان از آن استفاده کنند. بنابراین خرید یک مولد برق برای این مکان‌ها بسیار مهم و ضروری است. 

مولد برق در صنعت و تجارت بیشتر به اسم دیزل ژنراتور کارگاهی شهرت دارد. مراکز و شرکت‌هایی که تجاری هستند و همچنین صنایع  گوناگون از این وسیله مانند یک پشتیبان در زمان قطع شدن برق استفاده می‌کنند. البته مدل های دیگری از مولدها نیز هستند که در بعضی مراکز که به شبکه برق متصل نمی‌باشند به عنوان مولد برق دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ژنراتور ها هنگامی كه شبكه برق قطع می‌گردد بصورت یک جایگزین می‌توانند عمل کند و همواره در حالت استند بای باشند. 

یکی دیگر از مکان‌هایی که نیاز ضروری به دیزل ژنراتور دارند، کارگاه های بتن آماده در صنعت بتن هستند. 


 

اجاره و یا فروش دیزل ژنراتور کارگاهی

 اجاره و یا فروش دیزل ژنراتورها با بهترین و مناسبترین قیمت در تهران می‌تواند در جهت تامین برق مراکزی مثل مراکز درمانی و کارگاه ها و…  استفاده شود و موجب کم شدن خسارات ناشی از قطع شدن برق شوند. 

یکی از دلایل عدم خرید این دستگاه، قیمت آن می باشد. هر یک از انواع این دستگاه ها دارای  یک توان مشخص دیزل هستند که بر پایه برند و کارخانه سازنده یا تکنولوژی ساخت آن برند شامل قیمت های گوناگونی می‌باشند.

 

بالاترین قیمت دیزل ژنراتور کارگاهی 

از گرانترین دیزل های موجود در دنیا که در بازار ایران نیز وجود دارد، می‌توانیم به دیزل ژنراتور پرکینز انگلستان و همچنین کامینز انگلستان (آمریکا) و ولوو سوئد اشاره کنیم.  

بایستی دقت کنید که موتور های کامینز تولید شده کارخانه های چین و یا هند هستند که از لحاظ  قیمتی نسبت به موتورهای دیزل که محصول کارخانه انگلستان هستند در دسته قیمتی خیلی کمتری قرار  گرفته اند. همینطور دقت کنید که بعضی از گروه‌های دیزل پرکینز تنها در کشورهای چین و هند ساخته می‌شوند. مثلا موتور های دیزل سری KTA50 که اکنون تنها در هندوستان ساخته می‌شوند از لحاظ قیمت در مقایسه با خانواده  هم توان خود  یعنی QSK  خیلی ارزان تر هستند. 

 

رتبه بندی قیمت دیزل ژنراتور کارگاهی

بعد از موتور دیزل، مولد می‌تواند بالاترین تاثیر را بر قیمت و کیفیت دستگاه بگذارد. ژنراتور ها هم مانند موتور های دیزل بر پایه برند و کارخانه سازنده شامل قیمت ها و کیفیت های متنوع و گوناگونی هستند. ژنراتور استمفورد، تولید کارخانه انگلستان در پله نخست هستند. همچنین ژنراتور مکالته تولید ایتالیا در رده دوم قیمت واقع شده است. ژنراتور لوری سومر به خاطر کیفیت خوب و بالایی که دارد از لحاظ قیمتی در رده‌ی ژنراتور استمفورد انگلستان می‌باشد و به خاطر حضور کمرنگی که در بازار کشور ایران دارد  و همچنین داشتن ویژگی های ضعیف تر مورد استقبال زیادی در بازار ایران واقع نشده است و در نتیجه قیمت دیزل ژنراتور بر اساس فاکتورهای مختلفی سنجیده میشود.



سرویس و اورهال دیزل ژنراتور کارگاهی

در مورد کاربرد و استفاده دستگاه در ساعت‌های طولانی چند نکته را بایستی در رابطه با سرویس و اروهال این دستگاه در نظر داشته باشید.

  1. تولید کنندگان مطرحی که دیزل ژنراتور را می‌سازند محصولات خود را با راه‌ و روش‌های معینی می‌سازند. در این وضعیت هر نوع افزایش قیمت دیزل ژنراتور  بخاطر تغییر سفارشاتی است که مقرون به صرفه نمی‌باشد.
  2. بعضی مشکلات مثل محدود بودن فضا، تولید داکت رادیاتور و یا کانوپی سایلنت به منظور کم کردن صدا هماهنگ با محل نصب و... موجود هستند که کاری از تولید کنندگان خارجی هم به منظور رفع آن ها ساخته نیست. 


 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دیزل ژنراتور کارگاهی

عواملی که موجب تاثیر منفی بر قیمت دیزل ژنراتور ها می‌شود   می توانند  منابع فیک در اینترنت باشد. منابعی هستند که در سایت قیمت دیزل ژنراتور خود را بطور آنلاین اعلام می‌نمایند. ولی معمولا متاسفانه به خاطر عوامل گوناگون قیمت دیزل ژنراتور را پایین تر از قیمت واقعیش اعلام می‌کنند و در موقع تحویل از ارائه ی ماشین آلات با قیمت اعلام شده ممانعت می‌نمایند.

 

در نتیجه این موضوع موجب شده مشکلاتی برای خریداران ایجاد شود. با دقت به این موضوع به منظور جلوگیری از این مدل مشکلات به خصوص مشکلات متداول استعلام قیمت دیزل ژنراتور از منابع معتبر و موثق مطمئن ترین و بهترین راه و روش برای اطلاع از قیمت رجوع به سایت های معتبری مانند کاراسهند می باشد.

 

این مقاله را هم بخوانید: دیزل ژنراتور دریایی 

 

یکی از موارد مهم و قابل ذکر دیگر این است که پیش از خرید دیزل ژنراتور حتما بایستی استعلام قیمت آن را از منابع موثق و معتبر بگیرید. بنابراین حتما پیش از خرید استعلام قیمت بگیرید، زیرا در برخی از موارد امکان دارد شما این محصولات را با قیمتی کمتر پیدا نمایید در صورتیکه آن نمونه در حقیقت یک نمونه چینی  از این محصولات است. در اصل قیمت دیزل ژنراتور شامل قیمت اجزای اصلی آن می‌باشد که شامل موارد  زیر هستند:

•  تفاوت قیمت در موتور دیزل ژنراتور کارگاهی

•  تفاوت قیمت  در ژنراتور

•  تفاوت قیمت  در تابلوی کنترل

•  تفاوت مدل شاسی

• تفاوت کانوپی سایلنت

•  داشتن ضمانت و خدمات بعد از فروش آن 

مدل کاربرد دیزل هم بر قیمت دیزل ژنراتور تاثیر زیادی دارد. چونکه این مدل دیزل ها با کارایی های مختلفی وجود دارند. 

قیمت یک  دیزل ژنراتور و مواد آن نیز رابطه بسیار مستقیمی با یکدیگر دارند.  با زیاد شدن قیمت فولاد در بازار، قیمت دیزل ژنراتورها هم زیاد می‌شود مخصوصاً در برخی مناطق که منبع برق کوتاه می‌باشد و در برخی مناطق که قطعی برق زیاد است و موجب افزایش قیمت دیزل ژنراتور می‌شود.

 

جمع بندی

دیزل ژنراتور مدلی از تجهیزات تولید برق می‌باشد که  نیروی خود را از دیزل ژنراتور می‌گیرد و  بعنوان یک منبع تغذیه اضطراری AC به منظور تامین برق نیروگاه در عرصه های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. با خرید این دستگاه از شرکت کاراسهند خرید خود را تضمین کنید.