همه چیز درباره دیزل ژنراتور‌های مخصوص بیمارستان

همه چیز درباره دیزل ژنراتور‌های مخصوص بیمارستان

دیزل ژنراتور بیمارستانی  از جمله پرکاربردترین نوع موتور برق است. بیمارستان‌ها وظیفه حمایت از زندگی مردم در زمان بحران را در زمان نیاز عمومی به مراقبت‌های بهداشتی عهده دار هستند. 

آیا باید در بیمارستان از دیزل ژنراتور استفاده شود؟

اگر چیزی شبیه قطع برق اتفاق بیفتد، همچنان به نیروی جبرانی برای کارکردن دستگاه‌های پشتیبانی و سایر ابزارهای بهداشتی ضروری برای حفظ زندگی انسان نیاز است. اینجاست که اهمیت دیزل ژنراتور بیمارستانی مشخص می‌شود. وقتی برق قطع می‌شود، بیمارستان تقریباً همیشه از یک ژنراتور پشتیبان استفاده می‌کند تا مطمئن شود که همه چیز روشن می‌شود و کار می‌کند. 

نیاز به موتور برق بیمارستانی در بازار مراقبت‌های بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خواه طوفان باشد یا خاموشی عمومی، مردم باید مطمئن باشند که بیمارستان قادر خواهد بود جریان برق را حفظ کند و آن را از یک منبع جایگزین دریافت کند. برخلاف ژنراتورهای معمولی که مردم برای حفظ برق در خانه‌های خود استفاده می‌کنند، ژنراتورهای مورد استفاده در بازار مراقبت‌های بهداشتی از نوع متفاوتی هستند.

 

کدام ژنراتور مناسب بیمارستان است؟

موتور برق بیمارستانی بسیار دقیق‌تر نظارت می‌شود و دارای کالیبر بسیار قوی‌تری است. دو نوع اصلی ژنراتور برای بیمارستان ها استفاده می شود.

 

دیزل ژنراتور بیمارستانی گازی

انرژی مورد نیاز این موتور برق با گاز طبیعی تامین می شود. نگهداری از آن بسیار آسان است، با این حال بسیاری از شرکت های خدمات شهری آن را به عنوان پشتیبان خدمات اضطراری واقعی برای برق از دست رفته نمی شناسند.

این نوع مولد معمولاً به تعمیر و نگهداری زیاد و پر کردن مجدد سوخت نیاز دارد. 

 

دیزل ژنراتور بیمارستانی دیزلی

نوع دوم از ژنراتورهای متداول برای تولید برق پشتیبان یا تجاری از موتور احتراقی با سوخت دیزل استفاده می کند. یک مخزن پر از سوخت دیزل می‌تواند برق کل یک بیمارستان را برای حدود 8 ساعت حفظ کند. 

بسته به اندازه بیمارستان و میزان سوخت ذخیره شده در محل، این نوع مولدها می توانند برق را حداقل تا 24 ساعت حفظ کنند. داشتن پشتیبان ژنراتور در بیمارستان‌ها بسیار مهم است، زیرا قطع برق اغلب غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی است. ایمنی افرادی که نیاز فوری به مراقبت‌های بهداشتی دارند قطعا یک اولویت است و خوشبختانه ژنراتورها می توانند اطمینان حاصل کنند که بیماران بستری در بیمارستان بدون وقفه مراقبت می‌شوند.

 

عدم استفاده از دیزل ژنراتور بیمارستانی در مراکز درمانی چه پیامدهایی دارد؟

هنگامی که برق در خانه به طور موقت قطع می شود، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. هنگامی که برق برای مدت زمانی در سراسر منطقه قطع می‌شود، می‌تواند علت اصلی چندین مشکل و نگرانی جدی باشد. شاید مهمترین آنها از دست دادن برق در بیمارستان‌ها باشد. 

اگر بیمارستان‌ها نتوانند برق خود را حفظ کنند، جان افراد به شدت بیمار و مجروح در خطر است. مانیتورها، پمپ‌های اکسیژن و سایر تجهیزات ارزشمند می‌توانند کار را متوقف کنند. 

خوشبختانه امروزه اکثر بیمارستان‌های مدرن از موتور برق بیمارستانی پشتیبان کمک گرفته اند. نگرانی دیگری که با از دست دادن برق به وجود می آید، از دست دادن ارتباطات است. 

وقتی برق قطع می شود، بیشتر تلفن های بی سیم دیگر کار نمی‌کنند. این می‌تواند افراد را از تماس با خدمات اضطراری در صورت نیاز منع کند. 

مشکل دیگر از دست دادن اطلاعات است. اگر سرورها حتی به طور موقت از کار بیفتند، میلیون‌ها شماره و سند را می‌توان برای همیشه از دست داد. این مساله نه تنها در صنعت مراقبت های بهداشتی، بلکه در صنعت بانکداری، خرده  فروشی و مالی می‌تواند به یک بحران بزرگ تبدیل شود. 

 

 

مشخصات دیزل ژنراتور بیمارستانی

محدوده قدرت دیزل مولدها 8 تا 2000 کیلووات با مصرف سوخت کمتر و هزینه کمتر است. این ویژگی‌ها برای پروژه های کمی بزرگتر مناسب است و می‌تواند درهزینه‌های زیادی صرفه جویی کند. زمان راه اندازی دیزل ژنراتور معمولاً تنها چند ثانیه طول می‌کشد و در شرایط اضطراری، بار کامل در عرض 1 دقیقه حمل می شود. به این معنی که راه اندازی سریع است و می تواند به سرعت به قدرت کامل برسد. 

مدت زمان خاموشی دیزل ژنراتورها نیز بسیار کوتاه است و می‌توان به طور مکرر آنها را متوقف کرد. 

بنابراین مجموعه دیزل مولدها به عنوان منبع تغذیه اضطراری یا پشتیبان برای بیمارستان بسیار مناسب است و ست دیزل ژنراتور بیمارستانی می‌تواند نیازهای ویژه منبع تغذیه بیمارستان را برطرف کند.

 

 

قیمت دیزل ژنراتور بیمارستانی

قیمت مولد برق بر اساس اندازه کلی و وزن دستگاه تعیین می شود. اندازه و وزن کل دیزل ژنراتورها تقریبا بزرگ می‌باشد و احتمالا باید برای آن یک اتاق ژنراتور  ساخت. این دیزل ژنراتورها قدرت بالایی دارند و برق زیادی تولید می‌نمایند و  همچنین تجهیزات پر مصرف زیادی نیز به همراه خود دارند. 

در برندهای خارجی قیمت فروش دیزل ژنراتور همچنین تحت تاثیر نرخ ارز می‌باشد.

 

کدام ژنراتور مناسب بیمارستان است؟

دیزل ژنراتورها یک گزینه بسیار مناسب به‌ عنوان ژنراتورهای آماده به کار هستند که برای صنایع گوناگون استفاده می‌شوند. به خاطر اینکه مولدها خیلی پر‌کاربرد و مستحکم هستند، می‌توان از آنها به منظور کاربردهای گوناگونی استفاده نمود. 

برخی ژنراتورهای پرقدرت مناسب بیمارستان عبارتند از:

ژنراتورهای گاز طبیعی

مولد گازسوز نسبت به ژنراتوردیزلی به دلیل داشتن خصوصیاتی مثل سر و صدای کمتر و سوخت بهتر و تمیزتر بودن مشهور است. این مدل دیزل ژنراتورها احتیاجی به ذخیره کردن سوخت ندارند، چون به خط گاز شهری متصل می‌گردند .

 

ژنراتور قابل حمل

این مدل مولدها قادرند با سوخت‌های گوناگونی کار نمایند، به دلیل اینکه این احتمال هست که برخی بیمارستان‌ها به خاطر بروز فاجعه‌ای قادر به رسیدگی به همه بیماران خود نباشند، لذا در این موارد امکان دارد امکاناتی به صورت بیمارستان‌های صحرایی ایجاد شود که نیاز دارد از  موتور برق بیمارستانی قابل حمل استفاده کند.

 

انواع برندهای دیزل ژنراتور بیمارستانی

شما می توانید برای خرید دیزل ژنراتور بیمارستانی به شرکت‌های معتبر وارد کننده از جمله کاراسهند مراجعه کنید. اگرچه شرکت‌های زیادی این موتور برق‌ها را وارد نموده یا مونتاژ می‌کنند معدود برندهایی همچون فهرست زیر در بازار شهرت یافته‌اند.

  • ولوو پنتا (Volvo Penta)
  • پرکینز (Perkins)
  • کامینز (Cummins)
  • لوول (Lovol)
  • بنز (Benz)
  • کاترپیلار (Caterpillar)
  • لینز (Lenz)
  • مکالته (Meccalte)
  • استامفورد (Stamford)