معرفی انواع برندهای دیزل ژنراتور

معرفی انواع برندهای دیزل ژنراتور

امروزه آنقدر برندهای دیزل ژنراتور متنوع هستند که انتخاب برای مصرف کنندگان بسیار دشوار می‌شود.قطعی برق می‌تواند به دلایل مختلفی مانند بلایای طبیعی، کاهش بار، خرابی سیستم و خرابی زیرساخت رخ دهد. بدون ژنراتور، دنیای شما در چنین مواقعی تاریک خواهد شد. به همین دلیل خرید دیزل ژنراتورها یکی از حیاتی ترین لوازم در دنیای امروزی هستند.

بدون دانستن جزئیات و کاربرد هر نوع دیزل ژنراتور ممکن است در نهایت پولی را که به سختی به دست آورده‌اید صرف خرید یک دستگاه اشتباه کنید. 

انواع مختلف ژنراتورها و کاربردهای آنها

در این مقاله قصد داریم انواع مختلف ژنراتورها و کاربردهای آن‌ها را مورد بحث قرار ‌دهیم و عمیق‌تر به شناخت هر یک از آنها بپردازیم. همانطور که احتمالا می‌دانید، برخی از مولدها نسبت به سایر رقبای موجود در بازار محبوبیت بیشتری دارند.

قطعا هر محبوبیتی دلیلی دارد که مثلا می‌تواند قیمت و یا کیفیت محصول باشد.

 

کاربردهای انواع برندهای دیزل ژنراتور 

ژنراتورها، نیروی الکتریکی را با تبدیل انرژی مکانیکی تامین می کنند و در مدار خارجی استفاده می‌شوند. منابع انرژی مکانیکی مختلف مانند توربین‌های بادی، توربین‌های بخار، توربین‌های آبی، توربین‌های گازی و موتورهای احتراق داخلی برای تامین منبع لازم برای تبدیل انرژی استفاده می‌شوند. انواع مختلفی از مولدها وجود دارند که هر کدام برای نیازهای خاص طراحی شده اند.

 

مهمترین و کاربردی ترین برندهای دیزل ژنراتور

برخی از مهمترین مارک‌های دیزل مولد عبارتند از:

 

دیزل ژنراتور کامینز

دیزل مولدهای کامینز با قدرت 8 تا 2660 کیلووات و یا به عبارتی 11 تا 3325 کاوا و 50 هرتز فرکانس محصولی پرقدرت برای مصارف صنعتی می باشند و با نام دیزل ژنراتور کامینز هم شهرت یافته اند.


 

دیزل ژنراتور ولوو

مارک دیگری از دستگاه‌های مولد برق برند ولوو می باشد. تقریبا همه دنیا ولوو را به عنوان یکی از بهترین برندهای دیزل ژنراتور می شناسند.

از جمله ویژگی‌های این مبدل می‌توان به قابلیت کوپل گردیدن با انواع موتور برق اشاره نمود. دیزل‌هایی که ولوو پنتا نام دارد راندمان بسیار بالاتری نسبت به دیگر موتورها دارد.

از جمله امتیازات برند دیزل ژنراتور ولوو هزینه کم تعمیر و نگهداری و مصرف سوخت کم آن است. این نوع موتور برق‌ها در طبقه انواع مولدهای کم سر و صدا می باشد.

 

دیزل ژنراتور پرکینز

پرکینز از دیگر برندهای دیزل ژنراتور است. در واقع پرکینز یک شرکت تولید کننده انواع موتورهای گازسوز و گازوئیلی است. این موتور بسیار مصرف انرژی پایینی داشته ولی در مقابل قدرت بیشتری دارد. با این حال از نظر کیفیت یک درجه پایین تر از مارک ولوو است.


 

 

دیزل ژنراتور بادووین 

موتورهای جدید بادووین ساخت کشور چین و کوپله ایران می باشد. بادووین با موتورهای 4 و 6 سیلندر با کیفیت عالی و کاربری آسان و خدمات مناسب جهت تامین برق اضطراری ساختمان‌ها، گلخانه‌ها، دامداری، مزارع پرورش ماهی و مرغداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مهمترین امتیازات این برند می‌توان به قیمت نسبتا پایین و مقرون به صرفه این موتورها اشاره نمود که باعث محبوبیت بسیار زیاد خرید دیزل ژنراتور نزد خریداران شده است.

 

این مقاله را هم مطالعه کنید: همه چیز درباره دیزل ژنراتور‌های مخصوص بیمارستان

 

خرید برندهای دیزل ژنراتور

شما می توانید بر اساس نیاز خود یکی از انواع مدل‌های موتور برق را خریداری کنید. در اینجا انواع مختلف ژنراتورها را بر اساس نوع سوختی که مصرف می کنند فهرست می کنیم:

  • گازوئیلی
  • سوخت دیزلی
  • بیودیزلی
  • دیزل امولسیون شده
  • گاز پروپان
  • گاز طبیعی

چگونه برندهای دیزل ژنراتور را بخریم؟

برای خرید دیزل ژنراتور در ابتدا باید نوع موتور دیزلی که نیاز دارید را با توجه به امکانات خود تعیین کنید. بر این اساس دیگر مولدهای موجود در بازار عبارتند از:

  • ژنراتورهای خورشیدی
  • ژنراتورهای قابل حمل
  • ژنراتور اینورتر
  • ژنراتورهای آماده به کار
  • ژنراتورهای القایی

 

مقایسه انواع برندهای دیزل ژنراتور AC و DC

همچنین، دو نوع اساسی از ژنراتورها وجود دارند که به عنوان ژنراتورهای AC (جریان متناوب) و DC (جریان مستقیم) شناخته می‌شوند. در حالی که تکنیک تولید الکتریسیته در هر دو نوع یکسان است، توان AC و DC از نظر کاربردهایشان– اینکه بارها چگونه توان الکتریکی را دریافت می کنند متفاوت است. به عنوان مثال، ژنراتورها برای مصارف خانگی برق متناوبی را ارائه می کنند، در حالیکه خودروهایی که از موتورهای ژنراتوری استفاده می کنند برق DC تولید می کنند.

شناسایی نوع ژنراتورها ممکن است به یکی از روش های زیر انجام شود.

  • توسط منبع انرژی مورد استفاده به عنوان ورودی
  • توسط برنامه 
  • با توجه به صنعتی که ژنراتور در آن به کار گرفته شده 

 

ژنراتورها با منبع انرژی

منابع انرژی ورودی رایج برای ژنراتورها سوخت فسیلی است که در یک موتور احتراق وارد می‌شود تا حرکت چرخشی در ژنراتور ایجاد کند و یا یک منبع انرژی طبیعی است که گرفته شده و به حرکت تبدیل می شود.

 

ژنراتورهای دارای منبع انرژی با سوخت فسیلی

برخی برندهای دیزل ژنراتور که مبتنی بر منبع انرژی سوخت فسیلی هستند عبارتند از:

مولد‌های گازوئیلی

از بین تمام گزینه‌های موجود در لیست خرید دیزل ژنراتور، ژنراتورهای گازوئیلی جزو رایج ترین‌ها هستند، در درجه اول به این دلیل که گازوئیل به راحتی در دسترس است و این ژنراتورها در مقایسه با سایر مدل ها، کم قیمت هستند. با این حال، گازوئیل معمولاً در هنگام قطع برق در دسترس نیست، زیرا برای پمپاژ به برق نیاز دارد. ژنراتورهای دارای این سوخت در اندازه های کوچک موجود هستند که برای مدل‌های قابل حمل ایده‌آل هستند، اما سوخت آن بسیار قابل اشتعال است. 

شما می توانید از آنها برای مقاصد مختلف مانند مصارف مسکونی یا تجاری استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید از آنها برای خانه یا محل کار خود استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که آنها بزرگ هستند و صداهای آزاردهنده‌ای تولید می‌کنند که ممکن است در طولانی مدت شما را آزار دهد.

گازوئیل در زمان ذخیره سازی کمتر از یک سال دوام می‌آورد و قیمت گاز نسبتاً بالاتر از گازوئیل، پروپان و گاز طبیعی است. این گونه مولدها آلاینده‌های نسبتاً بالایی را تولید می‌کنند. گذشته از آن معمولاً به اندازه برخی مدل‌های دیگر دوام نمی‌آورند و در دماهای سردتر به خوبی شروع به کار نمی کنند.

 

جمع بندی

شما می توانید هر یک از برندهای دیزل ژنراتور که مناسب اهداف شرکت و کارخانه و یا مورد نیاز شما در مناطق مسکونی می باشد را با بالاترین کیفیت و رقابتی‌ترین قیمت ها از کارا سهند سفارش دهید. برای اطلاع از جزئیات قیمت با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.