مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر چیست؟

مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر چیست؟

در این مقاله به بررسی مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر می پردازیم که در شرایط هوایی مختلف پایداری فوق العاده از خود به نمایش می گذارند.

موتور پرکینز 6 سیلندر جز موتورهای بسیار با کیفیت و مرغوب هستند دیزل ژنراتور پرکینز ساخت کشور انگلستان می باشد. و لوازم یدکی آن به وفور در بازار موجود می باشد و خریدار نگرانی از بابت خرید قطعات دیزل ژنراتور پرکینز نیست.  از دیگر مزایای این دستگاه قابلیت کوپله شدن این موتور ها با تمامی ژنراتور ها است. دستگاه های پرکینز را می توان با کوپله ایران یا FG WILSON  انگلستان یا PRAMAC ایتالیا تهیه کرد. تنوع توان (15 کاوا تا 2500 کاوا ) از دیگر علل محبوبیت این دستگاه در بین خریداران به حساب می آید.


موتور دیزل پرکینز دارای 6 توان و قدرت متفاوت و با کاربری های متنوع:


موتور پرکینز 3 سیلندر
موتور پرکینز 4 سیلندر
موتور پرکینز 6 سیلندر
موتور پرکینز 8 سیلندر
موتور پرکینز 12 سیلندر
از دیزل ژنراتور پرکینز می توان بر روی ماشین آلات صنعتی بهره برد. و می توان گفت که از این نوع در تمامی وسایل نقلیه سنگین مدرن و برخی تجهیزات کشاورزی استفاده نمود.

این مقاله را هم مطالعه کنید: نمایندگی دیزل ژنراتور پرکینز


مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر


به طور کلی مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر، خانواده دیزل ژنراتور پرکینز سری ۱۰۰۰ دارای یک موتور ۶ لیتری توربو شارژ و هوا خنک ۶ سیلندر خطی عمودی است.  که برای کاربردهای صنعتی بسیار مفید می باشد.
همچنین مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر، خانواده موتورهای پرکینز سری ۱۱۰۰ دارای یک موتور ۶ سیلندر خطی ۶.۶ لیتری با سیستم خنک کننده هوا به هوا از نوع توربو شارژر است. 
هر موتور دارای پمپ یا کمپرسور رفت و برگشتی می باشد و برای کارکرد موتور، نیاز به دست‌کم یک سیلندر دارد. معمولاً چند سیلندر در کنار یکدیگر و در بلوک سیلندر قرار می‌گیرند، که با ریخته‌گری آلیاژهای آلومینیوم یا چدن ساخته شده اند. و سپس ماشین کاری می‌شود. یک پیستون در داخل هر سیلندر توسط چند رینگ پیستون فلزی در شیار پیستون در اطراف سطح خارجی آن نصب شده است. 
یک پیستون به‌ طور معمول دو رینگ برای آب‌ بندی فشاری و یک رینگ برای روغن کاری و برگشت دادن روغن دارد.  خرید دیزل ژنراتور مناسب می تواند کمک بسیاری خوبی به ما در جهت اهدافمان کند.

تاثیر تعداد سیلندر بر کیفیت دیزل ژنراتور 


موتورهای دیزلی دو کلاسه دارند: دو زمانه و چهار زمانه هستند.  به طور معمول، بانک‌های سیلندر در چند ضرب دو استفاده می‌شوند، هرچند می‌توان از هر تعداد سیلندر استفاده کرد به شرطی که بار در میل لنگ، تعادل داشته باشد تا از لرزش زیاد جلوگیری کند.
از مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر دارای یک سیلندر قسمت مهمی از موتور است که در آن سوخت و انرژی تولید می‌شود..


خرید دیزل ژنراتور پرکینز


قبل از اقدام به خرید دیزل ژنراتور باید بدانیم که این مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر، دارای چه مزایا و ویژگی هایی است.
مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر از مزایای زیر برخوردار است:
صرفه‌جوئی در سوخت به میزان ۳۰ درصد
قدرت بیشتر نسبت به حجم کم موتور
راندمان بهتر
سیستم تزریق سوخت با فشار بالا
صدا و ارتعاشات کمتر
سادگی ساختمان موتور

کلام آخر


از این نوع  مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر و دیزل ژنراتور پرکینز، تاکنون تعداد بسیار کم و انگشت شماری ساخته شده است ولی با داشتن امکانات و مزایای بسیار بالا خط تولید انواع مختلف این نوع موتور در نظر است تا برای کاربرد های متفاوت به عنوان مولد برق ساخته و مورد استفاده در انواع صنعت قرار گرفته شود. جهت اقدام به خرید دیزل ژنراتور پرکینز و اطلاع از مشخصات موتور پرکینز 6 سیلندر می توانید به  .