دیزل ژنراتور کامینز مناسب چه مکان هایی است

دیزل ژنراتور کامینز مناسب چه مکان هایی است

دیزل ژنراتور کامینز که توسط یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتور دیزل در دنیا تولید می شود، کاربردهای بسیلر متنوعی دارد. شرکت کامینز همواره به دنبال تولید موتورهای دیزلی نوین با تکنولوزی های پیشرفته بوده و بهبود عملکرد دیزل ژنراتور کامینز طی سال های اخیر موجب افزایش راندمان موتور ژنراتور و اعتبار بیشتر این سازنده شده است.

 دییل ژنراتورهای کامینز علاوه بر بهبود عملکرد دارای ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری از جمله سازگار بودن با محیط زیست و خدمات پس از فروش طولانی مدت هستند.  طراحی و تولید مدل های مختلف این شرکت امریکایی با هدف افزایش راندمان موتور ژنراتور با استفاده از تجهیزات مدرن می باشد که آن را جزو برترین سازندگان تجهیزات تولید برق در دنیا قرار داده است.

 

دیزل ژنراتور کامینز مناسب چه مکان هایی است؟

مدل های مختلف دیزل ژنراتور کامینز دارای کاربردهای مختلفی هستند اما به طور کلی از آنها می توان به دو صورت دائم کار یا در شرایط اضطراری استفاده کرد.

 

موتور دیزل دائم کار

دیزل ژنراتور دائم کار، در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که شبکه برق شهری یا خطوط انتقال برق وجود نداشته باشد. در بسیاری از مکان های دور افتاده که برخی از کارخانجات یا معادن در حال تولید یا استخراج هستند، امکان دسترسی به شبکه برق شهری وجود ندارد، بنابراین، باید از موتورهای دیزل دایم کار برای تولید برق استفاده کرد.

البته مناطقی نیز وجود دارند که خطوط انتقال نیرو در آنجا وجود دارد اما برای تولید برق مقرون به صرفه نیست. به عنوان مثال در سال های اخیر استخراج بیت کوین یا سایر رمز ارزها بسیار باب شده و از آنجاییکه فارم های دیجیتال به انرژی برق بسیار زیادی نیاز دارند، معمولا به جای استفاده از برق شهری از دیزل ژنراتورهای دائم کار جهت تامین برق ماینرها استفاده می کنند.

با بهبود عملکرد دیزل ژنراتور کامینز و افزایش راندمان موتور ژنراتور آن موجب شده این این دستگاه ها به علت ساختار مقاوم در شرایط سخت نسبت به بقیه دیزل ژنراتورها برتری داشته باشند.

 

دیزل ژنراتور کامینز برای تامین برق اضطراری

از دیزل ژنراتور کامینز می توان در مکان های مختلف صنعتی یا مکان های حساس به قطع برق مثل بیمارستان ها یا اتاق های سرور که قطع شدن برق موجب خسارات مالی و بعضا جانی می گردد، در شرایط اضطراری که برق شهری قطع می شود به منظور تولید جریان برق جایگزین و برق رسانی به تجهیزات مختلف در ساختمان استفاده کرد.

از دیگر مکان هایی که از موتور دیزل می توان استفاده کرد فرودگاه ها، کارخانه های تولید مواد غذایی، مجتمع های مسکونی و…را می توان نام برد.

 

این مقاله را هم مطالعه کنید: گاورنر دیزل ژنراتور چیست و چه تاثیری بر قیمت دیزل ژنراتور دارد


 

دیزل ژنراتور کامینز چگونه کار می کند؟

انواع دیزل زنراتور برای تولید نیرو از ژنراتور الکتریکی در کنار یک موتور دیزل استفاده می‌کنند. همچنین در موتور دیزلی  از احتراق برای تغییر بخشی از انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی استفاده می شود. سپس این انرژی مکانیکی موجب چرخش میل لنگ شده و برق تولید می شود

نوسان سیم در یک میدان مغناطیسی سبب القای بارهای الکتریکی در آن می گردد. و میدان مغناطیسی به طور معمول توسط دو آهنربای پلاریزه در یک ژنراتور الکتریکی تولید می گردد. سپس یک سیم چندین بار در اطراف میل لنگ پیچ می‌خورد و بین آهن‌رباها و در میدان مغناطیسی قرار خواهد گرفت. زمانی که موتور دیزل میل لنگ را می‌چرخاند، سیم‌ها در همه میدان مغناطیسی حرکت می‌کنند که این امر امکان دارد بار الکتریکی در مدار ایجاد کند. 

موتور دیزل در واقع یک موتور احتراق داخلی است. یک موتور دیزل، بر عکس موتورهای بنزینی، برای احتراق و سوزاندن سوخت پمپ شده به درون محفظه تزریق، به گرمای فشرده متکی می باشند. موتورهای دیزلی بر حسب معمول بهترین راندمان حرارتی را در میان موتورهای احتراق داخلی دارند و این امر به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا راندمان بهتری را به ‌دست آورند. از سوخت‌های متفاوتی مانند گاز طبیعی، بنزین و گازوئیل می‌توان در این نوع ژنراتور استفاده نمود.

 

 

راه های بهبود عملکرد دیزل ژنراتور

بهبود عملکرد دیزل ژنراتور کامینزو افزایش راندمان موتور موجب می شود که مصرف سوخت دستگاه به حداقل می رسد. کند. ژنراتورهایی که به طور مناسب نگهداری نمی شوند، علاوه بر نیاز به سوخت بیشتر، می توانند با آسیب ها و خطاهای قابل توجهی مواجه شوند که در نتیجه تعمیرات پرهزینه و قابلیت اطمینان کمتری را به دنبال دارد. به خطرات بالقوه ایمنی ناشی از قرار دادن دیزل ژنراتور خود در شرایطی که در بهترین حالت نیست اشاره نکنید. بنابراین، تعمیر و نگهداری منظم، سرویس و بررسی عملکرد عملکرد دیزل ژنراتور شما ضروری است.

یک تکنسین مجرب و با تجربه ژنراتور باید به طور مرتب بررسی کند:

  • سطح روغن و مایعات
  • سیستم اگزوز ژنراتور، 
  • سلامت موتور و کنترل پنل، 
  • فیلتر هوا و روغن
  • زمان عرضه سوخت
  • اتصال دهنده ها، تسمه ها، شیلنگ ها و خطوط

 یک تکنسین خدمات خوب می‌تواند سایر بررسی‌های تعمیر و نگهداری و سلامت ژنراتور را نیز انجام دهد، مانند اطمینان از تمیز بودن و پاک بودن تمام اجزای دیزل ژنراتور شما از زباله و سالم بودن کیفیت سوخت شما.

  • کارآمدترین بار ژنراتور را تعیین و استفاده کنید
  • به دفعات استفاده از ژنراتور توجه کنید
  • از حذف منظم رسوبات کربن اطمینان حاصل کنید
  • اطمینان حاصل کنید که از سوخت با کیفیت استفاده می کنید
  • توجه داشته باشید که کیفیت سوخت شما ممکن است کاهش یابد
  • کیفیت سوخت خود را آزمایش کنید و دیزل خود را بازیابی کنید

 

عوامل موثر بر افزایش راندمان موتور ژنراتور

عوامل مختلفی در افزایش راندمان موتور ژنراتور موثر است که با رفع کردن آن ها می توان عملکرد دیزل ژنراتور را بهبود بخشید. 

برخی از این عوامل عبارتند از:

کاهش ارزش حرارتی سوخت 

بهبود میزان روغن و‌ روانکاری بهتر موتور دیزلی

عدم وجود مشکل در سیستم خنک کننده و بررسی ان به صورت دوره ای

چک کردن قطعات جانبی و نحوه اتصال آنها به موتور و جلوگیری از بروز هر گونه نقص فنی در قطعات با بازدیدهای دوره ای

 

مزایای خرید دیزل ژنراتور کامینز 

  • عملکرد بهینه مطلوب
  • تعمیر و خدمات‌رسانی آسان
  • قابلیت دسترسی و زمان کارکرد بهتر دستگاه

 

در این مطلب، درباره دستگاه دیزل ژنراتور کامینز اطلاعات مختصری را ارائه دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و کاربردهای ویژه این موتورهای دیزلی مانند تغییر در شرایط محیطی، سیستم سرمایش جدید، سیستم خروجی جدید، فرکانس دوگانه و… لطفا با کارشناسان کاراسهند تماس بگیرید.