دیزل ژنراتور دریایی چیست

دیزل ژنراتور دریایی چیست

دیزل ژنراتور دریایی همان گونه که از اسمش پیدا است برای استفاده در کشتی و دریا کاربرد دارد و برای رفع مشکلات انواع  کشتی های تفریحی، تجاری و .... مورد استفاده قرار می گیرد. دیزل ژنراتور یک منبع انرژی بسیار عالی برای صرفه جویی در مصرف سوخت و مصرف باتری است.

قطعی برق یکی از مواردی است که ممکن است  باعث خسارات مالی زیاد و همچنین ممکن است باعث خسارات جانی هم شود  که در چنین مواقعی استفاده از یک دیزل ژنراتور دریایی می تواند بسیار کار ساز باشد. این دیزل می تواند تاسیسات دریایی را به خوبی تحت کنترل در آورد و همچنین ممکن است باعث افزایش انرژی حرکتی در کشتی شود. این دیزل ها در تامین بر سواحل و بنادر هم کاربرد بسیاری دارد. پس به طور کلی می توان گفت که دیزل ژنراتور دریایی وظیفه تامین برق کشتی ها و تاسیسات مربوط به دریا را بر عهده دارد.

دیزل ژنراتور همانطور که گفته شد یک نوع مولد برق است که می تواند برق مورد نیاز صنعت را به خوبی تامین نماید و اصلا فرقی ندارد که برق مورد نیاز برای کشتی تفریحی باشد  یا تجاری و یا .... و در صورت وجود مشکل و قطع برق می تواند از مشکلات ناشی از قطعی برق جلوگیری نماید.

 

قسمت های مهم دیزل ژنراتور دریایی

 

یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های دیزل دریایی موتور برقی آن است که در قسمت داخلی آن واقع شده است در صورتی که این موتور برق وجود نداشته باشد دیزل ژنراتور دریایی کارایی خود را از دست می دهد و نمی تواند جریان الکتریکی را به خوبی کنترل نماید در داخل موتور بخش های دیگری هم وجود دارند که یکی از آنها دینام است که دینام همان نیروی محرک موتور برق می باشد و موتور برق را وادار به تولید جریان الکتریسیته می نمایند.  قسمت های دیگری هم در دیزل ژنراتور دریایی وجود دارند که این قسمت ها شامل: 

  • دینام
  • شارژر باطری
  • صفحه کنترل
  • موتور دیزل
  • سیستم سوخت
  • سیستم خنک کننده و سیستم اگزوز
  • سیستم روغن کاری

نوع سوختی که برای دیزل ژنراتور دریایی استفاده می شود معمولاً از گاز و پروپان یا همان گاز های طبیعی و یا گازوئیل و بنزین است که در صورت داشتنت سوخت کافی می تواند برق مورد نیاز را تا مدت زمان زیادی تامین نماید. 

این مقاله را هم مطالعه کنید: آیا کانوپی دیزل ژنراتور باعث افزایش قیمت دیزل ژنراتور میشود

 

کارایی دیزل ژنراتور دریایی

 

دیزل ژنراتور یکی از مهمترین اختراعات بشر است که در صورت قطعی برق با استفاده از آن می توانید از وارد شدن خسارات زیاد به صنعت جلوگیری نمایید. دیزل دریایی در تجهیزات ساحلی و بنادر کشتیرانی و ... کاربرد بسیار گسترده ای  دارد. شما می‌توانید برای تامین توان حرکتی کشتی و ناوهای دریایی و تامین برق و انرژی از دیزل ژنراتور های دریایی استفاده نمایید.  این دیزل ها در سیستم های پیشرفته ناوبری کاربرد زیادی دارند. 

دیزل ژنراتورها وظیفه تامین نیروی الکتریکی برای لوازم جانبی کشتی و قایق و... را بر عهده دارند و می توانند در مصرف سوخت و باتری تا حد زیادی صرفه جویی نمایند. در صورتی که برق کشتی قطع شود ممکن است باعث خسارات زیادی به کشتی شود ولی اگر این کشتی دارای دیزل ژنراتور دریایی باشد می‌تواند از بروز خسارات جانی و مالی به کشتی جلوگیری کند.

 

مزایای دیزل ژنراتور دریایی

این ژنراتورها دارای مزایای بسیاری هستند که یکی از این مزایا کارایی بسیار عالی این دستگاه است  و می تواند در صورت قطعی برق تامین کننده برق مورد نیاز باشد و جایگزین برق اصلی شود.

یکی دیگر از مزایای این دیزل ها استفاده از سوخت های است که به راحتی در دسترس است و در صورت نیاز به سوخت سریع می توان آن را تامین کرد.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به کم خطر بودن آن ها در برابر آتش سوزی اشاره کرد.

موتور این دیزل ها رادیاتور ندارد و به وسیله گردش آب دریا خنک می شوند.

 

قیمت دیزل ژنراتور دریایی

قیمت دیزل ژنراتور ها معمولاً به نوع کارایی و برند آن بستگی دارد برندهای معتبری که این دیزل ژنراتور ها را تولید می کنند را برای شما به صورت خلاصه توضیح می دهیم:

بنز

بنز یکی از برندهایی که دارای شهرت جهانی است و این دیزل ژنراتور ها را با یک کیفیت عالی و باورنکردنی تولید می کند.

کامینز

یک برند آمریکایی است که دارای ۶ هزار نمایندگی می باشد و موتورهای دیزلی را با کیفیت بسیار بالا تولید کرده  و آنها را به سراسر جهان عرضه می کند.

کاترپیلار

این برند یکی از برترین برند ها به حساب می آید که محصولات خود را با کیفیتی بسیار عالی تولید می نماید.

پرکینز

پرکینز یک برند است که سابقه صد ساله در تولید این دیزل ژنراتور ها دارد و یکی از پرفروش ترین و بی نظیر ترین تولید کننده ها به حساب می آید.

این مقاله را هم مطالعه کنید: گاورنر دیزل ژنراتور چیست و چه تاثیری بر قیمت دیزل ژنراتور دارد

 

جمع بندی

در متن  بالا سعی  کردیم شما را با دیزل ژنراتور دریایی و کارایی آن آشنا کنیم برای خرید این دیزل ژنراتور ها بهتر است به سراغ فروشگاه های دارای سابقه و معتبر بروید تا بتوانند در زمینه خرید این محصولات به شما کمک زیادی کنند و یک حصول عالی و باکیفیت در اختیار شما بگذارند یکی از ویژگی‌های مهم این محصولات داشتن کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب است.دیزل ژنراتور دریایی نه تنها در تامین برق کشتی بلکه در تاسیساتی که به دریا مربوط می شود هم کاربرد دارد و باعث افزایش انرژی حرکتی در کشتی هم خواهد شد. 

ژنراتورهای موجود در بازار دارای گارانتی معتبر شرکتی هستند و گارانتی چند ساله دارند و در صورت وجود هر مشکلی می توانید از گارانتی آن استفاده نماید.