دیزل ژنراتور سایلنت چیست و تأثیر کانوپی دیزل ژنراتور بر آن

دیزل ژنراتور سایلنت چیست و تأثیر کانوپی دیزل ژنراتور بر آن

ژنراتورها، به‌ویژه ژنراتورهای دیزلی، می‌توانند صدای بسیار زیادی تولید کرده و داشته باشند. این یک مشکل بزرگ است، زیرا این صداها می توانند به شنوایی افرادی که مجبور به کار مداوم در مجاورت آنها هستند، آسیب بزنند و برای کسانی که در نزدیکی  آن ها کار یا زندگی می کنند آزاردهنده باشند.

به منظور مبارزه با این مشکل، دیزل ژنراتور سایلنت یا ژنراتورهای بی صدا تولید شده اند. یک دیزل ژنراتور بی صدا در داخل یک محفظه که عایق صدا است یا محفظه ژنراتور، کار می کند که صدای ژنراتور را خفه می کند.

 

دیزل ژنراتور سایلنت چیست و چگونه کار می کند؟

 

به منظور سایلنت یا بی صدا کردن دیزل ژنراتورها در محفظه آن ها که به سایلنسر نیز معروف است، از مواد مختلفی نظیر کامپوزیت استفاده می کنند. این دیزل ژنراتور سایلنت معمولاً انرژی صوتی ایجاد شده را به کمک لایه ‌هایی از مواد به داخل محفظه باز می‌گردانند و مانع انتشار آن ها می شوند. آنها همچنین از مواد نرم و ترکیبی استفاده می کنند که انرژی صوتی را جذب کرده و آن را به گرما تبدیل می کند.

دیزل ژنراتور سایلنت و مواد مختلف

 

بعضی از عنصر های مختلف استفاده شده در دیزل ژنراتور سایلنت بهتر می توانند فرکانس های مختلف را جذب کنند. برخی از این عناصر در جذب صدای فرکانس بالا بسیار خوب بوده، اما در انتها یا فرکانس هایی که پایین‌اند، ضعیف هستند. برای حل کردن این مشکل، اکثر ژنراتورهای بی صدا از مواد و عناصر مختلف در چندین لایه استفاده می کنند.

معمولاً فرکانس‌های بالاتر توسط مواد مشبک بهتر جذب می‌شوند که امواج صوتی پایین‌تر را به اعماق مواد هدایت کرده و سپس آنها را جذب می‌کنند. خاموش کردن صداهای فرکانس پایین تر در اکثر مواقع کاری سخت تر است. امواج صداهای فرکانس پایین گاه منحرف می شوند یا توسط لایه های سنگین مواد جذب می شوند که در برابر حرکت مقاوم هستند. بهترین نتایج برای خاموش کردن فرکانس‌های پایین‌تر در استفاده از کیسه ‌های هوا حاصل می‌شود به این صورت که صفحات نازک مواد با شکاف های هوای کم عمق از هم جدا می شوند. 

آیا می‌توان همه دیزل ژنراتورها را سایلنت کرد؟

 

محفظه های عایق صوتی دیزل ژنراتور سایلنت، معمولاً برای مدل های خاصی از نوع مشخصی ژنراتور طراحی و ساخته می شوند تا اطمینان حاصل شود که عایق صوتی تا حد ممکن در جذب محدوده صدای تولید شده ژنراتور مؤثر و موفق است.

صدای ژنراتور شما چقدر است؟

 

سطح صدای ژنراتور ها معمولاً بر حسب دسی بل اندازه گیری می شود. میزان صدای بالاتر از 80 دسی بل محدوده خطر در نظر گرفته می شود. هنگامی که سطح صدا به 100 دسی بل می رسد، این می تواند به‌شدت خطرناک، ناراحت کننده و حتی می تواند برای برخی افراد دردناک باشد، زمانی که صدا به 140 دسی بل برسد از محدوده خطر نیز گذشته است.

 

یک مولد سایلنت یا بی صدا چقدر بی صدا است؟

 

دیزل ژنراتور سایلنت باعث افت و پایین آمدن صدا تا حدود 40 دسی بل شده و این میزان همان چیزی است که مقدار کاهش نویز به صورت واقعی و عملی در نظر گرفته می شود و فاصله ای بین میزان کاهش نویز در حقیقت و میزانی که به صورت تجاری اعلام می شود، وجود دارد.

 

خرید و فروش دیزل ژنراتور

 

با دیزل ژنراتور سایلنت می توانید نویز را به طور چشمگیری کاهش دهید. این صدا خفه کن ها، عایق صوتی با کیفیت بالایی هستند که تضمین می کنند که سطح سر و صدای تولید شده توسط ژنراتور شما تا حد زیادی کاهش یابد.

دیزل ژنراتورهای سایلنت به گونه ای طراحی شده اند که بهترین نتیجه را در خرید و فروش دیزل ژنراتور برای مشتریان خود ارائه کنند. استفاده از این دیزل ژنراتورها ساده بوده و مراقبت از آن ها نیز بسیار آسان است. آنها با در نظر گرفتن کاربرد و کارایی خود ساخته شده اند تا بهترین عملکرد را به نمایش بگذارند و البته در صورت نیاز به تعمیر که بعد از مدت های بسیار ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، خوب است که بدانید دسترسی به تعمیر این دیزل ژنراتور ها آسان بوده و نگهداری و اجرایی کردن آن ها به راحتی انجام می‌گیرد.

کانوپی دیزل ژنراتور سایلنت

 

کانوپی دیزل ژنراتور، همان ژنراتوری است که در یک ساختار محافظ عایق و محصور شده است. دیزل ژنراتورهایی که این ساختار محافظ را ندارند به عنوان واحد های باز شناخته می شوند. باید بدانید که در خرید دیزل ژنراتور یا فروش دیزل ژنراتور، واحد های باز معمولاً از قیمت ارزان‌ تری برخوردار هستند، با این حال، ژنراتورهای دیزلی Canopy یا کانوپی دیزل ژنراتور به نگهداری کمتری نسبت به واحد های باز، نیاز دارد؛ زیرا با داشتن ساختار محافظ، محافظت بیشتری در برابر عناصر مختلف دارد. علاوه بر آن کانوپی دیزل ژنراتورها نسبت به واحد های باز ایمن تر بوده، یعنی علاوه بر ایمن تر بودن، ضد صدا نیز هستند.

 

کانوپی دیزل ژنراتور یا واحد های باز؟

 

بعضی ترجیح می دهند که به جای کانوپی دیزل ژنراتور، واحدهای باز را انتخاب و خریداری می کنند چون می خواهند که هزینه های خود را پایین بیاورند و مجبور می شوند برای ژنراتور خود جایگاه بسازند. اگرچه همان‌طور که پیش تر گفته شد کانوپی دیزل ژنراتورهای خانگی مقاومت بیشتری از یک واحد باز در برابر عناصر مختلف داشته چون توسط محافظ محصور می‌شوند. 

اگر به دنبال صرفه جویی واقعی در بلند مدت هستید بهتر است که در نظر داشته باشید منابعی که برای سایلنت ساختن کانوپی دیزل ژنراتور ها استفاده شده معمولاً بیشتر از تمامی صرفه‌ جویی ها برای شما ارزش خواهد داشت و هزینه های شما را در بلند مدت کم خواهد کرد. با این حال، اگر مکانی برای یک واحد باز که از آن در برابر عناصر محافظت می‌کند در دسترس دارید و سطح نویز برایتان مهم نیست، ممکن است که یک واحد باز در کوتاه مدت برای شما سرمایه‌گذاری بهتری به نظر برسد، به هر حال انتخاب با شماست.

کلام آخر

 

همواره می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت کاراسهند مراجعه کرده و با مقایسه همه‌جانبه دیزل ژنراتورهای مختلف نمونه‌های مناسب خود را انتخاب کنید. برای توضیحات بیشتر رجوع شود به انواع دیزل ژنراتور . به نکات در این مقاله توجه کرده و گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. موفق باشید