قیمت دیزل ژنراتور

قیمت دیزل ژنراتور

خرید دیزل ژنراتور به عنوان یکی از تجهیزات اصلی مولد برق در شرایط اضطراری برای صنایع مختلف ضروری است. بسیاری از کاربران نمی‌دانند که چرا یک برند، ژنراتورهای مختلفی را با قیمت‌های متفاوت تولید می‌کند.

خرید دیزل ژنراتور به عنوان یکی از تجهیزات اصلی مولد برق در شرایط اضطراری برای صنایع مختلف ضروری است. بسیاری از کاربران نمی‌دانند که چرا یک برند، ژنراتورهای مختلفی را با قیمت‌های متفاوت تولید می‌کند. در این راهنما، متخصصین کاراسهند اطلاعاتی را درباره قیمت دیزل ژنراتور در اختیار شما می گذارند تا دلایل تفاوت قیمت‌ها را درک کنید. 

 

عوامل موثر بر قیمت دیزل ژنراتور

مولدها نوعی تجهیزات تولید برق هستند که با موتور دیزلی کار می‌کند. این دستگاه ها به عنوان یک تجهیزات منبع تغذیه اضطراری برق به طور گسترده در زمینه‌های مختلف استفاده می شوند. 

به عنوان مثال در برخی مناطق دورافتاده، برق اغلب به موقع تامین نمی‌شود. در این مناطق، نقش دیزل ژنراتورها اهمیت ویژه‌ای دارد. 

در فرآیند خرید دیزل ژنراتور، مشتریان اطلاع چندانی از قیمت ها ندارند، و تعجب می کنند که چرا یک برند، قیمت های متفاوتی را برای مجموعه ژنراتور های خود ارائه می دهد. 

به طور کلی قیمت انواع دستگاه های مولد برق، طبق عوامل زیر تعیین می شود: 

مشخصات فنی

مولد برق عمدتاً از موتور دیزلی، ژنراتور و کنترلر تشکیل شده است. قیمت دیزل ژنراتور با توجه به برند و پیکربندی این سه قطعه متفاوت است. هنگام خرید، باید به نیاز های کسب و کار خود و میزان قدرت آماده به کار دستگاه تحقیق کنید و پیکربندی مناسب را سفارش دهید که با بهترین قیمت عرضه شده است. 

 

قیمت قطعات مورد نیاز برای ساخت

البته قیمت دیزل ژنراتور با توجه به اینکه قیمت خرید قطعات بازار در نوسان است، مدام به روز می شود. به عنوان مثال، قیمت آهن و فولاد به دلیل تولید محدود و تعطیلی کارخانه فولاد افزایش می‌یابد و قیمت برخی از قطعات نیز به دلیل بهبود افزایش می‌یابد. این تغییرات بر قیمت ساخت ژنراتور تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، مجموعه دیزل ژنراتور از قطعات بسیاری تشکیل شده است و خط تولید آن پیچیده است، بنابراین هزینه ساخت کل دستگاه بالا است. 

 

 

تقاضای بازار

تقاضای بازار نیز عامل دیگری است که قیمت هارا جابجا می کند. در دوره‌های اوج که قطعی برق اغلب در بسیاری از نقاط اتفاق می‌افتد، با افزایش تقاضای بازار، قیمت مولدهای برق افزایش می‌یابد. 

تاثیر برند بر قیمت دیزل ژنراتور

تاثیر برند بر قیمت دیزل ژنراتور، کاملا قابل توجه است. برند های مختلف از پیکربندی، تجهیزات، امکانات و همچنین کنترلرهای مختلفی برای ساخت این دستگاه ها استفاده می کنند و به همین علت قیمت برند ها نیز کاملاً باهم متفاوت است. برند های مختلفی در بازار وجود دارد که دیزل ژنراتور ولوو یکی از بهترین برندهای موجود در بازار میباشد که یکی از قدیمی ترین های این صنعت است.

 

خرید دیزل ژنراتور چه مراحلی دارد

هنگام خرید دستگاه، باید به توان و اندازه دستگاه توجه کنید. از آنجایی که قیمت فروش دیزل ژنراتور با توان آن، رابطه مستقیم دارد، بهتر است دستگاهی به اندازه نیاز خود بخرید تا هزینه اضافی بابت مشخصاتی که عملا کاربردی برای شما ندارد پرداخت نکنید. 

قیمت دیزل ژنراتور ها را مقایسه کنید

اول اینکه مولدها شامل موتور دیزل و ژنراتور می‌شود که قیمت آن با توجه به برند و پیکربندی این دو قسمت متفاوت است. عملکرد و توان دستگاه، هنگام انتخاب و خرید دیزل ژنراتور توسط کاربران اهمیت بیشتری دارد، بنابراین در خرید دستگاهی متناسب با نیاز خود باید دقت کافی را داشته باشند. 

دوم قیمت دستگاه با قطعات مصرفی آن رابطه مستقیمی دارند. با افزایش قیمت فولاد در بازار، قیمت دستگاه‌های مولد برق نیز رو به افزایش است، همچنین در برخی نقاط، که تامین برق شهری کم است و با محدودیت برق مواجه شده‌اند، افزایش قیمت دیزل ژنراتور به دلیل تقاضای بالا طبیعی است. 

اندازه واقعا مهم است پس دیزل زنراتوری با ابعاد و توان مناسب انتخاب کنید

مهمترین چیزی که در خرید دیزل ژنراتور باید در نظر گرفت، اندازه موتورهای الکتریکی و ترانسفورماتورها است که جریان بار مناسب با نیاز شما را تولید کنند. 

اندازه جریان با راندمان موتور مشخص می‌شود، در نتیجه، برای انتخاب دستگاه مناسب، میزان kVA برار راه اندازی موتور و ترانسفورماتور را به عنوان معیاری برای تعیین اندازه یک ژنراتور در نظر بگیرید. هرچقدر کاوا بیشتر باشد، قیمت دیزل ژنراتور افزایش می یابد.

هنگام راه اندازی موتورها یا ترانسفورماتورها، اگر مجموعه ژنراتور دارای اندازه ای متناسب با نیاز تجهیزات الکتریکی شما نباشد، افت ولتاژ و فرکانس ممکن است رخ دهد که می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. 

قابلیت مدولار کردن را بررسی کنید

در موقع خرید یا خرید دیزل ژنراتور، ارزش این را دارد که از سازنده تجهیزات بپرسید که چه اقداماتی را می‌توان برای موازی کردن یک ژنراتور با سایر ژنراتورها برای ایجاد یک نیروگاه مدولار انجام داد. 

به عنوان مثال، آیا ژنراتور به طور استاندارد به این قابلیت مجهز است؟ همچنین، جفت کردن دو واحد چقدر طول می‌کشد؟ در بسیاری از ژنراتورها، این فرآیند می‌تواند کمتر از ۱۰ دقیقه طول بکشد، اما همه دستگاه ها این قابلیت را ندارند. 

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود قبل از سرمایه‌گذاری این مورد را بررسی کنید چون ممکن است در آینده به این قابلیت نیاز داشته باشید. 

با موازی کردن عملکرد چند زنراتور، هنگامی که عملکرد آنها توسط کنترلرها هماهنگ می‌شود، ژنراتورهای plug-and-play می‌توانند با توجه به نیازهای برق در محل در هر زمان معین، تولید برق را کم یا زیاد کنند. 

به عنوان مثال، تنها یک یا دو دستگاه ممکن است در دوره‌های کم بار فعال باشند و در نتیجه راندمان سوخت را افزایش دهند. به همین ترتیب، همه واحدها ممکن است در دوره‌های پر تقاضا فعال شوند. 

 

قیمت دیزل ژنراتور روز

 

 

به سیستم‌های کنترل و مدیریت برق دستگاه توجه کنید

سیستم کنترل و مدیریت برق علاوه بر تاثیر بر قیمت دیزل ژنراتور ویژگی‌های مختلفی را ارائه می دهد. 

به عنوان مثال، توانایی راه‌اندازی و برنامه‌ریزی از راه دور دستگاه، نمایش اخطارها، به‌عنوان مثال کاهش سوخت و سایر مسائل مربوط به عملکرد، علاوه بر ارائه طیف وسیعی از داده‌های تحلیلی را امکان پذیر می کند.

این ویژگی، به استفاده بهتر از راندمان نیروگاه کمک می‌کند و در عین حال یک نمای کلی ارزشمند از فرآیند کاری آن را ارائه می‌دهد. 

در حال حاضر بسیاری از ژنراتورها به سیستم‌های مدیریت توان (PMS) مجهز هستند که آن‌ها را برای طراحی plug-and-play و امکان پیکربندی آسان و سریع مناسب می‌کند. 

PMS ابزاری برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و عملکرد ژنراتورها به موازات تقاضای بار، راه اندازی و توقف واحدها با افزایش یا کاهش متناسب با بار فراهم می‌کند. 

همچنین، به جلوگیری از آسیب دیدن موتور در هنگام کار با سطوح بار کم کمک می‌کند و در نتیجه عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهد. 

 

خرید دیزل ژنراتور به عنوان یکی از تجهیزات اصلی مولد برق در شرایط اضطراری برای صنایع مختلف ضروری است و قیمت تمام شدة آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر دیزل ژنراتور شامل دو بخش است: موتور دیزل و ژنراتور.

معمولاً این‌طور است که قدرت یکسان بوده اما مارک موتور دیزل متفاوت است و به همین دلیل قیمت دیزل ژنراتورها نیز بسیار متفاوت است. در اکثر مواقع، انواع وارداتی دیزل ژنراتور ها گران تر از نمونه های دیزل ژنراتور سرمایه گذاری مشترک  بوده و سرمایه گذاری مشترک گران تر از دیزل ژنراتورهای ساخت داخل است؛ بنابراین در هنگام انتخاب و خرید دیزل ژنراتور به مارک موتور دیزل و قدرت ما به تفاوت ژنراتور توجه کنید. اگر ژنراتور متفاوتی را انتخاب کنید، عملکرد کل ژنراتور نیز متفاوت خواهد بود و قیمت نیز متفاوت خواهد بود.

 

قیمت دیزل ژنراتور 100kva

قدرت دیزل ژنراتور عامل بسیار مهمی در تعیین قیمت است. هر چه قدرت دیزل ژنراتور بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. اما در نظر داشته باشید که این‌طور نیست که هر چه قدرت دیزل ژنراتور بیشتر باشد، یعنی آن بهتر بوده و بهترین گزینه است، بلکه انتخاب دیزل ژنراتور مناسب با توجه به نیاز واقعی شما و مصرف برق آن است.

از عواملی که می تواند بر قیمت دیزل ژنراتور 100kva تأثیر بگذارد می توان به کوبل شدن این دیزل ژنراتور با اکثر ژنراتورهای موجود، طراحی اجزای با کیفیت، کاربردی و با ظرافت، کارکرد بلند مدت و مداوم در هر شرایط جوی و مصرف سوخت بسیار مناسب و غیره اشاره کرد.

 

قیمت دیزل ژنراتور 10kva

ویژگی های بیشتری در باب تأثیرگذاری و تفاوت قیمتی برای ژنراتورهای دیزلی. علاوه بر ژنراتورهای استاندارد، دیزل ژنراتورهای اتوماتیک، دیزل ژنراتورهای بی صدا و کم صدا، دیزل ژنراتورهای متصل به شبکه، دیزل ژنراتورهای تریلر متحرک، دیزل ژنراتورهای کانتینری و غیره نیز وجود دارند. نکته ای که نباید از یاد ببرید این است که انواع مختلفی از دیزل ژنراتور وجود دارد که هر کدام برای موقعیت ها و کاربردهای متفاوتی مورد نیاز و مناسب هستند.

به عنوان مثال، بیمارستان ها، هتل ها و ... نیاز به دیزل ژنراتور تمام اتوماتیک دارند؛ چون هنگامی که برق قطع می شود، این نوع از دیزل ژنراتور ها می توانند به طور خودکار بین برق اصلی و الکترومکانیکی سوئیچ کنند و متوجه عملکرد ناایمن و خطر زا شوند. شما می توانید با توجه به نیاز واقعی خود انتخاب کنید و البته که انواع دیزل ژنراتورها قیمت های متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال قیمت دیزل ژنراتور 10kva به عوامل بسیاری بستگی دارد که می توان به خصوصیاتی مانند بهره بردن از بی صدا کننده اگزوز، علائم هشدار دهنده و همچنین لرزه گیر اگزوز و غیره اشاره کرد.

 

قیمت دیزل ژنراتور 400 کاوا

از نکات مهمی که هنگام خرید و انتخاب دیزل ژنراتور باید  حتماً به آن توجه کرده و روی آن تأیید کنید، این است که توان معمولی یا آماده به کار دیزل ژنراتور چقدر است و چه زمانی برای شروع به کار این دستگاه لازم است، آیا قطعات آن به راحتی تعویض می شوند یا خیر، توجه به برس یا برسلس، تنظیم سرعت مکانیکی یا تنظیم سرعت الکترونیکی و غیره که اینها از عوامل مؤثر بر قیمت ها هستند. 

قیمت دیزل ژنراتور 400 کاوا نیز علاوه بر خصوصیاتی که در بالا گفته شد به عوامل دیگری مانند میزان صدای این دیزل ژنراتور نیز بستگی دارد. این دیزل ژنراتور با دارا بودن کانوپی یا عایق صدا گیر می تواند از صدای خود کاسته و مناسب استفاده در موقعیت های مختلف باشد. 

 

قیمت دیزل ژنراتور 80 کاوا

در مقایسه با مجموعه ژنراتور نوع باز، مجموعه ژنراتور بی صدا دستگاهی را اضافه می کند تا ژنراتور را ضد صدا و ضد باران کند. مجموعه ژنراتور توسط پوسته آب بندی می شود و مواد عایق صدا بر روی دیواره داخلی پوسته چسبانده می شود. در عین حال، ورودی هوا و خروجی هوا باید ذخیره شود تا ژنراتور بتواند هوا را استنشاق کند و گرما را دفع کند؛ بنابراین قیمت ست ژنراتور بی صدا بیشتر از ست ژنراتور نوع باز خواهد بود.

اطلاعات تکمیلی

موتور دیزل 70 درصد از کل هزینه واحد را تشکیل می دهد و برندهای زیادی از موتور دیزل وجود دارند که باعث تفاوت قیمتی در مجموعه های ژنراتور دیزلی می شوند، به ویژه تفاوت بین مجموعه های ژنراتور داخلی و مجموعه های ژنراتور وارداتی.

 

ژنراتور تولید کننده مجموعه

هر تولیدکننده ای قیمت متفاوتی دارد. البته برخی از کسب و کارهای غیرقانونی نیز وجود دارند که از قیمت های پایین برای جذب مشتریان این بازار استفاده می کنند. برای کسب سود هنگفت، از موتور دیزل های کوچک ها برای ساخت بزرگ‌ تر ها و از قطعات قدیمی و کارکرده به عنوان نوساز استفاده کرده و از هیچ کاری در راستای رسیدن به سود و منفعت شخصی فروگذار نمی کنند. در این زمان  و موارد باید گواهی های واجد شرایط و گواهینامه های محصول را از تأمین کننده محصول یا فروشنده بخواهید و بر اساس آن قضاوت کنید که آیا مجموعه ژنراتور از کیفیت خوبی برخوردار است یا نه.

همچنین به منظور آن که دیزل ژنراتور قیمت نهایی اش ارزان تر بوده و مشتری ناآگاه بیشتری را جذب کند، برخی از تأمین کنندگان یک مدل موتور دیزلی ارائه می دهند که نمی تواند خروجی قدرت مورد نیاز را داشته باشد و ارائه کند و این بعد از خرید و هنگام کار کردن مشخص می شود.

 

 

سخن پایانی

تمام عواملی که در این مطلب گفته شد بر روی قیمت دیزل ژنراتور تاثیر می‌گذارد. با توجه به این نکات، همیشه در خرید محافظه کار باشید و به یاد داشته باشید که ژنراتورها برای کار سخت ساخته شده‌اند و هرچه اندازه و توان آنها نسبت به نیاز شما، دقیق‌تر انتخاب شود، عنلکرد بهتری خواهد داشت. 

مشتریان می‌توانند برای خرید مناسب و مقرون به صرفه با کارکنان فروش ما با توجه به نیاز خود مشورت کنند.