قیمت دیزل ژنراتور ولوو

قیمت دیزل ژنراتور ولوو

اخیرا قیمت موتور ژنراتور ولوو در ایران با نوسانات متعددی روبرو بوده است.دیزل ژنراتورها می‌توانند در بسیاری از موقعیت‌ها مفید باشند و در مواقع اضطراری، زمانی که منبع تغذیه معمولی قطع می‌شود، برق مورد نیاز شما را فراهم کنند.نوع قابل حمل همچنین انرژی و برق را برای تمام دستگاه های شما در طول سفرهای کمپینگ و رویدادهای فضای باز ارائه می دهند.

انواع مختلفی از موتور برق ها وجود دارد که از نظر اندازه، ولتاژ و منبع سوخت متغیر است، و قیمت آنها بسته به این عوامل و سایر عوامل متفاوت است.

میانگین قیمت ژنراتورهای قابل حمل نسبت به میزان توانی که تامین می کنند متغیر است. به عنوان مثال قیمت دیزل ژنراتور ولوو 1000 واتی گازسوز که فقط برای شارژ وسایل ضروری مورد استفاده قرار می گیرد بسیار کمتر از یک مدل 10000 واتی با کانوپی چرخدار است. در ایران نیز قیمت دستگاه های دیزل باتوجه به نوسان ارز تغییر پیدا میکند و البته هزینه گمرک و مالیات نیز به مدل های خارجی مانند ولوو اضافه می شود.

عوامل موثر بر قیمت موتورهای دیزلی

موتورهای دیزلی از یک بخش موتور و بدنه تشکیل شده و هر کدام ظرفیت تولید برق متفاوتی دارند. بر خلاف موتورهای بنزینی، موتور دیزل از گرما برای ایجاد احتراق و تولید سوختی که به محفظه تزریق می شود استفاده می کند.

به طور کلی، موتورهای دیزلی  دارای بیشترین راندمان گرمایی نسبت به موتورهایی با سوخت داخلی می باشند که امکان دستیابی به درصد تقریبی از راندمان کارنو را فراهم می کند.

موتورهای دیزلی می توانند با مشتقات سوختی بسیار زیادی که از نفت خام  بدست می آید کار کنند و این خود عاملی تاثیرگذار بر قیمت دیزل ژنراتور ولوو می باشد. سوخت هایی که یک موتور دیزل ممکن است برای ایجاد احتراق  به کار روند شامل موارد زیر است:

  •  گاز طبیعی،
  • الکل ها،
  • بنزین،
  • گاز چوب و
  • گازوئیل

دیزل ژنراتور چه وظیفه ای دارد؟

دیزل ژنراتور دستگاه هایی پرکاربردی هستند که در اثر سوزاندن انرژی یا همان سوخت نیروی برق تولید می کند. این دستگاه ها متشکل از یک ژنراتور الکتریکی و یک موتور دیزل برای تولید برق هستند.

دیزل ژنراتورها بخشی از انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل را از طریق سوزاندن به انرژی مکانیکی مبدل می کنند.

مهم ترین ویژگی های مولدها که بر قیمت دیزل ژنراتور ولوو تاثیر می گذارد

برخی از ویژگی های موتورهای دیزلی عبارتند از:

تطبیق پذیری

دیزل ژنراتورها در بسیاری از کاربردهای همه کاره در سراسر جهان استفاده می شوند. معمولاً در مکان‌های روستایی که به شبکه برق متصل هستند راه‌اندازی می‌شوند و می‌توانند به عنوان منبع اصلی برق یا برای یک سیستم پشتیبان استفاده شوند.

دیزل ژنراتورها همچنین می توانند برای جبران نیازهای اوج انرژی در شبکه مورد استفاده قرار گیرند، زیرا می توانند به سرعت روشن و خاموش شوند بدون اینکه در زمان تاخیری ایجاد شود.

ژنراتورهای مورد استفاده در محیط های مسکونی می توانند از 8 تا 30 کیلو وات متغیر باشند، در حالی که ژنراتورهای مورد استفاده برای تنظیمات تجاری می توانند از 8 کیلو وات تا 2000 کیلووات متغیر باشند.

کشتی‌های بزرگ نیز از ژنراتورهای دیزلی به عنوان نیروی کمکی استفاده می‌کنند که می‌تواند طیفی از چراغ‌ها، فن‌ها و سوئیچ‌ها تا تکمیل نیروی پیشرانه را شامل شود.

 

توزیع انرژی

از جمله دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت دیزل ژنراتور ولوو قدرت توزیع انرژی می باشد.موتورهای دیزلی دی اکسید کربن (CO2)، اکسید نیتروژن (NOx) و ذرات معلق تولید می کنند.این دستگاه ها این ماده را در اتمسفر آزاد می کنند و به طور قابل توجهی کیفیت هوا را در مناطق مجاور کاهش می دهند. هر لیتر سوخت 0.73 کیلوگرم کربن خالص، 2.6 کیلوگرم دی اکسید کربن آزاد در هر لیتر سوخت دیزل دارد.

 

این مطلب را هم مطالعه کنید: معرفی شرکت های سازنده دیزل ژنراتور 

 

چند نوع دیزل مولد برق وجود دارد؟

موتورهای دیزلی دو دسته هستند:

  • دو زمانه و
  • چهار زمانه.

اکثر موتورهای دیزلی معمولاً از یک سیکل چهار زمانه استفاده می کنند و برخی از موتورهای بزرگتر در سیکل دو زمانه کار می کنند.

 

لیست قیمت دیزل ژنراتور ولوو

 

لیست قیمت دیزل ژنراتور ولوو را باید از نمایندگی های آن دریافت کنید تا از آخرین قیمت روز مدل های مختلف آن مطلع شوید. در کل با بالا رفتن توان تولید برق مولد، قیمت دیزل ژنراتور ولوو نیز افزایش می یابد و در مدل هایی که توان یکسانی را تولید می کنند، قیمت بر اساس مشخصات و ویژگی های آنها تعیین می گردد.

 

یک موتور دیزل چقدر برق تولید می کند؟

مصرف برق در صنایع مختلف متفاوت است، اما یک کارخانه تولید دیزل مدرن، با بارگیری تقریباً بهینه 65 تا 70 درصد، حداقل 3 کیلو وات انرژی در هر ساعت ساعت در لیتر (با نسبت بازده سوخت حدود 30 درصد) تولید خواهد کرد.

 

لیست قیمت دیزل ژنراتور ولوو پنتا

طی سالهای اخیر ، قیمت دیزل ژنراتور ولوو پنتا به شدت تحت عواملی همچون میزان فروش، برند وارداتی، مالیات واردات و مهم تر از همه نوسان ارز بوده است. شرکت کاراسهند با سالها تجربه در زمینه عرضه موتورهای دیزلی در ایران تا حدودی قیمت ها را ثابت نگه داشته است.

 

دیزل ژنراتور 500 کاوا ولوو

قیمت این موتور ژنراتور با توجه به ویژگی 500 کاورا معمولا مقرون به صرفه تر از سایر مدل هاست. اما همچون دیگر مدل ها این مدل نیز نوسان قیمت زیادی دارد.

 

قیمت دیزل ژنراتور ولوو روز

برای دریافت اطلاعات در مورد قیمت به روز این دستگاه لیست قیمت را در سایت ما چک کنید یا با کارشناسان کاراسهند تماس بگیرید.

البته قیمت همه آن چیزی نیست که هنگام خرید باید مد نظر قرار دهید. کیفیت، توان تولید برق، موجود بودن لوازم یدکی در بازار، گارانتی معتبر و سهولت تعمیرات نیز همگی از عواملی هستند که قیمت دیزل ژنراتور ولوو را تحت تاثیر قرار می دهند.

برای مثال اگر یکی از موتورهای دیزلی چینی را با قیمت بسیار پایین تهیه کنید اما به زودی کار شما لنگ تعمیر این دستگاه شود و بیشتر از آنکه دستگاه برای شما کار کند شما برای آن کار کنید قیمت پایین دیگر فایده ای ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این دستگاه ها می توانید مقاله کیفیت دیزل ژنراتور  چگونه سنجیده می شود؟ را مطالعه کنید.