رهنمودهای شناخت بهترین دیزل ژنراتور

رهنمودهای شناخت بهترین دیزل ژنراتور

بهترین دیزل ژنراتور (dg) که ممکن است به عنوان موتور دیزل نیز شناخته شود، ترکیبی از یک موتور برق با ژنراتور الکتریکی (اغلب یک آلترناتور) برای تولید انرژی الکتریکی است. انواع دیزل ژنراتور دارای یک موتور احتراقی است که با سوخت دیزل طراحی شده، اما انواع دیگری نیز وجود دارد که با سوخت های مایع یا گاز طبیعی سازگار شده اند.

بهترین دیزل ژنراتور که ممکن است به عنوان موتور دیزل نیز شناخته شود، ترکیبی از یک موتور برق با ژنراتور الکتریکی (اغلب یک آلترناتور) برای تولید انرژی الکتریکی است. انواع دیزل ژنراتور دارای یک موتور احتراقی است که با سوخت دیزل طراحی شده، اما انواع دیگری نیز وجود دارد که با سوخت های مایع یا گاز طبیعی سازگار شده اند.

ویژگی های بهترین دیزل ژنراتور

از بهترین دیزل ژنراتورها با ویژگی های زیر در مکان‌هایی بدون اتصال به شبکه برق، یا به عنوان منبع تغذیه اضطراری در صورت خرابی شبکه، و همچنین برای برنامه‌های پیچیده‌تر مانند کاهش پیک، پشتیبانی از شبکه و صادرات برق به شبکه استفاده می‌شوند.

اندازه مناسب

اندازه مناسب دیزل ژنراتور برای جلوگیری از بار کم یا کمبود نیرو ضروری است. تعیین اندازه‌ مناسب با توجه به ویژگی‌های الکترونیک مدرن، به‌ویژه بارهای غیر خطی، پیچیده است. شاید برای تولید برق حدود 50 مگاوات و بالاتر، استفاده از یک توربین گازی سیکل باز کارآمدتر از بهترین دیزل ژنراتورباشد اما هزینه‌های خرید، نصب و راه اندازی آن نیز قابل توجه است. دیزل ژنراتورها با اندازه مناسب برای تامین برق منظم، حتی در این سطوح توان، به دلیل کارایی بهتر و قیمت مناسب تر، گاهی اوقات به توربین‌های گازی سیکل باز ترجیح داده می‌شوند.

قطعات و تجهیزات با کیفیت

دستگاه دیزل ژنراتور ترکیبی، از موتور دیزل، ژنراتور و دستگاه‌های جانبی مختلف (مانند پایه، سایبان، تضعیف صدا، سیستم‌های کنترل، قطع‌کننده مدار و سیستم راه‌اندازی) است که به عنوان «مجموعه تولید برق» یا «ژنست» نامیده می‌شود. بهترین دیزل ژنراتورها، دستگاه هایی هستند که قطعات و تجهیزات باکیفیتی در ساخت آنها به کار رفته است.

توان بهترین دیزل ژنراتور

انتخاب بهترین توان دیزل ژنراتور به کاربرد شما بستگی دارد. موتورهایی که از 8 تا 30 کیلو وات برق تولید می کنند معمولا بهترین دیزل ژنراتور برای خانه‌ها، مغازه‌های کوچک و ادارات هستند درحالیکه ژنراتورهای صنعتی بزرگ‌تر از 8 کیلو وات تا 2000 کیلو وات برای ادارات بزرگ، مجتمع ها، کارخانه ها و سایر تاسیسات صنعتی استفاده می‌شود. 

یک دیزل ژنراتور 2000 کیلوواتی را می توان در یک کانتینر ایزو 40 فوتی (12 متری) با مخزن سوخت، کنترل ها، تجهیزات توزیع برق و سایر تجهیزات مورد نیاز برای کار به عنوان یک نیروگاه مستقل یا به عنوان پشتیبان آماده به کار برای تامین برق شبکه مورد استفاده قرار داد. این واحدها که به عنوان ماژول‌های قدرت شناخته می‌شوند، ژنراتورهای روی تریلرهای سه محوره بزرگ با وزن 85000 پوند (38555 کیلوگرم) یا بیشتر هستند. 

ترکیبی از این ماژول‌ها برای نیروگاه‌های کوچک نیز استفاده می‌شود که ممکن است از یک تا 20 واحد در هر بخش برق استفاده شود و این بخش‌ها می‌توانند برای درگیر کردن صدها ماژول قدرت ترکیب شوند. 

این مطلب را هم بخوانید : قیمت دیزل ژنراتور

بهترین دیزل ژنراتورها در اندازه‌های بزرگ‌تر، ماژول برق (موتور و ژنراتور) به طور جداگانه روی تریلرها به سایت آورده می‌شوند و با کابل‌های بزرگ و یک کابل کنترل به یکدیگر متصل می‌شوند تا یک نیروگاه کامل همگام‌سازی شده را تشکیل دهند.

تجهیزات جانبی کامل

بهترین دیزل ژنراتورها دارای تجهیزات جانبی مطابق با نیازهای خاص هر مجموعه هستند. از جمله پانل های کنترل برای راه اندازی خودکار و موازی شبکه، عایق های صوتی، تجهیزات تهویه، سیستم های تامین سوخت، سیستم های اگزوز و غیره.

بهترین دیزل ژنراتور

عملکرد خودکار

سیستم‌های ژنراتور آماده به کار خودکار معمولا برای تامین برق سیستم‌های ایمنی حیاتی مانند آسانسور در ساختمان‌های مرتفع، سیستم‌های حفاظت در برابر آتش، روشنایی آماده به کار، یا تجهیزات پزشکی و پشتیبانی ضروری باشند. ژنراتورهای آماده به کار خانگی به طور فزاینده ای رایج شده اند که برق پشتیبان را برای سیستم های تهویه مطبوع، سیستم های امنیتی، و لوازم خانگی مانند یخچال، اجاق گاز، و آبگرمکن تامین می کنند.

درواقع، دیزل ژنراتور خودکار، یک سیستم الکتریکی پشتیبان است که به طور اتوماتیک عمل می کند. در عرض چند ثانیه پس از قطع برق، یک سوئیچ انتقال خودکار اتلاف برق را تشخیص می‌دهد، به ژنراتور دستور شروع به کار می‌دهد و سپس بار الکتریکی را به ژنراتور منتقل می‌کند تا ژنراتور آماده به کار شروع به تامین برق مدارها کند. 

پس از وصل شدن برق شهری، سوئیچ انتقال خودکار بار الکتریکی را به برق منتقل می کند و به ژنراتور آماده به کار سیگنال می دهد تا خاموش شود. سپس به حالت آماده به کار باز می گردد، جایی که منتظر قطعی بعدی برق می ماند. 

این مقاله را هم بخوانید : تاثیر دیزل ژنراتور بر گرمایش و سرمایش

برای اطمینان از پاسخ مناسب به قطع برق، یک ژنراتور آماده به کار، بررسی های هفتگی را اجرا می کند. بیشتر این موتورها، با گازوئیل، گاز طبیعی یا گاز پروپان مایع کار می کنند.


 

دیزل ژنراتور خوب

دیزل ژنراتور خوب، ترکیبی از یک ژنراتور الکتریکی و یک موتور (محرک اصلی) است که به یکدیگر متصل شده اند تا یک قطعه واحد را تشکیل دهند. به این ترکیب، مجموعه ژنراتور موتور یا مجموعه ژن نیز گفته می شود. از آنجاییکه وجود موتور بدیهی تلقی می شود این واحد ترکیبی، به طور خلاصه دیزل ژنراتور نامیده می شود. موتور ژنراتور ممکن است یک تاسیسات ثابت، بخشی از یک وسیله نقلیه یا به اندازه کافی کوچک و قابل حمل باشد.

قطعات موتور دیزل ژنراتور خوب

موتور دیزل ژنراتور خوب عموماً شامل منبع سوخت، تنظیم‌کننده دور ثابت موتور (گاورنر) و تنظیم‌کننده ولتاژ ژنراتور، سیستم‌های خنک‌کننده و اگزوز و سیستم روغن‌کاری می شود.

 واحدهای بزرگتر از حدود 1 کیلووات اغلب دارای باتری و موتور استارت الکتریکی هستند. واحدهای بسیار بزرگ ممکن است با هوای فشرده یا با موتور استارت هوا محور راه اندازی شوند یا برای شروع چرخش مستقیماً از سیلندرهای موتور استفاده کنند. 

دیزل ژنراتورهای اتومات، اغلب شامل یک سیستم راه‌اندازی خودکار و یک کلید انتقال برای قطع بار از منبع برق شهری در هنگام قطع برق و اتصال آن به ژنراتور می شوند.

توان دیزل ژنراتور خوب

دیزل ژنراتورهای خوب با طیف گسترده ای از توان های تولیدی موجود هستند. دیزل ژنراتورهای کوچک و قابل حمل دستی می‌توانند چندین صد وات برق را تامین کنند، دستگاه های بزرگتر می‌توانند چندین هزار وات را تامین کنند و واحدهای ثابت یا نصب‌شده روی تریلی می‌توانند بیش از یک میلیون وات را نیز تامین کنند. 

سوخت دیزل ژنراتور خوب

صرف نظر از اندازه، دیزل ژنراتور خوب ممکن است با بنزین، گازوئیل، گاز طبیعی، پروپان، بیودیزل یا هیدروژن کار کنند. بیشتر واحدهای کوچکتر برای استفاده از بنزین (بنزین) به عنوان سوخت ساخته شده اند و واحدهای بزرگتر دارای انواع سوخت از جمله گازوئیل، گاز طبیعی و پروپان (مایع یا گاز) هستند. برخی از موتورها نیز ممکن است با گازوئیل و گاز به طور همزمان کار کنند (عملکرد دوگانه سوز).

 

جمع بندی

وظیفه بهترین دیزل ژنراتورها تامین برق اضطراری یا مداوم برای واحد های ساختمانی، اداری یا صنعتی است. برای انتخای دیزل ژنراتور خوب، علاوه بر توان موتور، اندازه، مجهز بودن به سیستم خودکار شرایط محیطی مانند مقررات مربوط به ارتفاع، دما و اگزوز نیز باید در نظر گرفته شود.

اکثر سازندگان مجموعه ژنراتورهای بزرگتر نرم افزاری را ارائه می دهند که محاسبات پیچیده اندازه را با وارد کردن شرایط سایت و ویژگی های بار الکتریکی مورد نیاز انجام می دهد.

برای انتخاب و خرید بهترین دیزل ژنراتورها بر اساس نیاز خود می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.