دیزل ژنراتور کانوپی دار چگونه است

دیزل ژنراتور کانوپی دار چگونه است

در شرایطی که نیاز به تامین نیرو با موتورهای نیرومند وجود دارد و در عین حال، حمل‌ونقل موتورهای برق مورد نیاز است، مدل های دیزل ژنراتور کانوپی دار راه‌حل مناسبی را ارائه می‌دهد. 

صنایع مختلفی از ژنراتورها برای برآوردن نیازهای برق از راه دور و قابل حمل و نقل خود استفاده می‌کنند، از جمله بیمارستان ها، کارگاه های تولیدی، پالایشگاه ها و غیره. ژنراتورهای قابل حمل یکی از اجزای ضروری در کانتینرهای سردخانه‌ای به منظور حفظ دمای ایمن در سفرهای طولانی هستند. 

در این مقاله،  به صورت اختصاصی درباره مدل‌های مختلف دیزل ژنراتور کانوپی دار صحبت خواهیم کرد. 

 

دیزل ژنراتور کانوپی دار یا Genset چیست؟ 

واژه Genset مخفف مجموعه ژنراتور و محفظه آن اشاره دارد. دیزل ژنراتور کانوپی دار، مجموعه ای است که در آن موتور که ژنراتور را به حرکت در می‌آورد و نیروی مورد استفاده برای راه اندازی سایر تجهیزات را فراهم می‌کند، داخل یک اتاقک به نام کانوپی دیزل ژنراتور قرار گرفته است. بسته به نوع کاربرد، از جنست ممکن است برای تامین برق تجهیزات ساختمانی، لوازم خانگی، سیستم‌های خنک کننده یا سایر دستگاه‌ها استفاده شود. 

هر دیزل ژنراتور از دو جزء اصلی تشکیل شده است، دینام و موتور. موتور با سوخت کار می‌کند و ژنراتور را به حرکت در می‌آورد که به نوبه خود برق را برای راه اندازی سایر تجهیزات فراهم می‌کند. به طور معمول، ژنراتورهای بزرگ مانند آن‌هایی که در حمل و نقل استفاده می‌شوند از سوخت دیزلی استفاده می‌کنند، اگرچه اغلب می‌توانند با سوخت گازی نیز کار کنند. 

یک Genset ایده آل باید قابل اعتماد باشد تا در صورت قطعی‌های موقت برق یا در طول سفر که برق محلی دیگر در دسترس نیست، برق مورد نظر تجهیزات را تامین کند. همچنین، به دلیل عملکرد آن‌ها در مکان‌های دورافتاده و احتمالاً شرایط سخت، ژنراتورها باید ساختاری مستحکم داشته باشند که در مقابل شرایط مختلف مقاومت کنند. آلایندگی کم، یکی دیگر از امتیازات برخی از مولد های برق است، اما مانند هر نوع موتور، ژنراتورها نیز بدون توجه به اینکه در کجا کار می‌کند، به تهویه کافی نیاز دارند. کانوپی دیزل ژنداتور نه تنها از این دستگاه در برابر رطویت و سایر عوامل محافطت می کند بلکه ویژگی قابل حمل بودن را نیز به آنها اضافه می کند.

 

چگونه یک Genset یا دیزل ژنراتور کانوپی دار کار می‌کند؟ 

عملکرد جنست با موتور آن شروع می‌شود که به طور معمول، با سوخت دیزل تامین می شود. موتور سوخت را می‌سوزاند، که انرژی چرخشی ایجاد می‌کند که به ژنراتور نیرو می‌دهد و به ژنراتور کانوپی دار اجازه می‌دهد برق را تامین کند. 

انرژی دورانی با چرخاندن یک سیم پیچ در یک میدان مغناطیسی به الکتریسیته تبدیل می‌شود. هنگامی که ژنراتور به یک بار الکتریکی متصل می‌شود، ولتاژ ایجاد شده به بار منتقل می‌شود تا آن را به حرکت درآورد. 

دستگاه ها تا زمانی که سوخت داشته باشند، کار می‌کنند. بنابراین، ژنراتورهای کانوپی دار کاملاً قابل حمل نیاز به یک منبع سوخت ثابت دارند. مزیت این ژنراتورها، توانایی آن‌ها برای حمل شدن به هر جایی و تامین برق است، حتی در مکان‌هایی که به شبکه برق متصل نیستند. 

 

 

مزایای مشخصات دیزل ژنراتور کانوپی دار 

چندین صنعت برای تامین برق پشتیبان نیاز به ژنراتور قابل حمل دارند. این دستگاه ها، همچنین برای سرد نگه داشتن محموله‌های داخل یخچال در حین حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌شود. 

نیاز به جنست، به عملیات و محل کسب و کار بستگی دارد. در واقع، بسیاری از کاربردهای ژنراتور کانوپی دار در یک صنعت خاص نیست، اما می‌توانند در بسیاری از بخش‌هایی که دارای اهداف مشترک هستند، کاربرد داشته باشند. 

 

مراکز داده

برای شرکت‌هایی که سرورهای داخلی دارند، این قطعی‌ها می‌تواند منجر به از دست دادن بهره وری شود. شرکت‌هایی که سرورهای دیگر شرکت ها را میزبانی می‌کنند، اگر قطعی برق روی سرور هایشان تأثیر بگذارد، تجارت خود را از دست خواهند داد. 

برای مراکز داده و هر کسب و کاری دیگری که برای فناوری خود به انرژی ثابت نیاز دارند، انواع مدل‌های دیزل ژنراتور کانوپی دار می تواند جلوی از دست رفتن کسب و کار و بهره وری آن را بگیرد. 

 

امکانات بهداشتی و درمانی

در بخش مراقبت‌های بهداشتی، فعال نگه داشتن قدرت می‌تواند به موضوع مرگ یا زندگی تبدیل شود. به عنوان مثال، بیمارستان‌ها اغلب به منابع انرژی پشتیبان مانند ژنراتور دارند. اگر طوفان یا خاموشی منطقه باعث قطعی برق شود، انواع مدل‌های دیزل ژنراتور، برق را تامین می‌کنند. 

برای این نوع تاسیسات، ژنراتور کانوپی دار ممکن است به منبع گاز طبیعی متصل شوند تا از تامین بی‌پایان سوخت از خطوط گاز محلی اطمینان حاصل کنند. این نوع ژنراتورها نیازی به پر کردن مجدد با سوخت ندارند. آن‌ها همچنین می‌توانند به طور خودکار با قطع برق اصلی روشن شوند. 

 

عملیات برق اضطراری

مولد برق پشتیبان می تواند در مواقع اضطراری به مشاغل مختلف کمک کند که در حال اجرا باقی بمانند. ژنراتور ها می‌تواند ادامه عملیات پس از طوفان، زلزله، یا سایر حوادث طبیعی را ممکن کند. 

به عنوان مثال، بخش‌های اورژانس یا ایستگاه‌های خبری که باید در شرایط بحرانی به فعالیت خود ادامه دهند تا مردم را مطلع کنند، ممکن است به ژنراتور‌های کانوپی دار پشتیبان نیاز داشته باشند. 

حتی مزارع ممکن است به انواع مدل‌های دیزل ژنراتور کانوپی دار نیاز داشته باشند تا انرژی لازم برای هواکش‌ها و سایر سیستم‌های پشتیبانی را برای ایمن و سالم نگه داشتن دام فراهم کنند. 

 

تامین برق مکان‌های دور افتاده

در مکان‌های دور که به شبکه برق متصل نیستند، انواع مدل‌های دیزل ژنراتور می‌توانند راهی برای دریافت برق ارائه دهند. به عنوان مثال می‌توان به مناطق کوهستانی روستایی یا حتی مناطق دور افتاده جزیره ای اشاره کرد. ژنراتور‌های کانوپی دار می‌توانند به تیم‌های واکنش اضطراری کمک کنند تا در هر منطقه ای پس از یک بلای طبیعی کمک کنند. 

 

 

مدل‌های دیزل ژنراتور کانوپی دار 

مدل‌های بسیار زیادی از جنست وجود دارد، که انتخاب آنها بستگی به شرایط شما دارد. برخی از آن‌ها دارای قابلیت راه اندازی خودکار یا از راه دور هستند، به ویژه آن‌هایی که برای تامین برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

 

خرید دیزل ژنراتور کانوپی دار

خرید جنس امکان ارسال مواد حساس به دما را به مسیرهای طولانی فراهم می‌کنند. با استفاده در کانتینرهای فریزر و یخچال از این مولدهای قابل حمل، برای حفظ شرایط واحد تبرید در حالت ایده آل طی سفرهای طولانی استفاده می کنند. عملیات نظامی در مکان‌هایی که به شبکه برق دسترسی ندارند نیز می‌توانند با خرید دیزل ژنراتور کانوپی دار، از تجهیزات لازم استفاده کنند. 

برای خرید مدل های دیزل ژنراتور کانوپی دار می‌توانید با ما تماس بگیرید.